מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סמוטריץ': "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות"

באיחוד מפלגות הימין בירכו הערב על התוצאות וציינו כי החיבורים בין התנועות הצילו את שלטון הימין. בתוך כך, יו"ר האיחוד הלאומי שוחח הערב עם איתמר בן גביר ואמר לו כי בכוונתו לעמוד בהתחייבות ולהכניסו עם החוק הנורווגי

סמוטריץ': "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות"
ארכיון צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', אמר הערב (שלישי) עם היוודע תוצאות המדגמים כי "‏יהיה עוד הרבה זמן לחשבונות וסיכומים". עוד אמר כי "כעת עם הפנים קדימה: הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות באופן שיבנה אמון אצל כל השותפים ביכולת לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה".

באיחוד מפלגות הימין מסרו כי "הערב מתברר יותר מכל שהאחריות שגילינו בחיבורים בינינו יחד עם עוצמה יהודית הצילו את שלטון הימין. הדרך של הציונות הדתית ניצחה והוכיחה שהיא גדולה מאדם כזה או אחר". עוד אמרו כי "אנחנו מצפים מראש הממשלה להודיע באופן שאינו משתמע לשני פנים, שפניו להקמת ממשלת ימין בה אנו רואים את עצמנו שותפים בכירים בה".

לדברי חברי התנועה, בשעות הקרובות בכוונתם להתחיל במשא ומתן כדי לסכם את העקרונות על פיהם תפעל הממשלה עוד בטרם יגשו להמליץ לנשיא על זהות ראש הממשלה.

בתוך כך, סמוטריץ' שוחח הערב עם איתמר בן גביר ואמר לו כי הוא מתכוון לעמוד בהתחייבותו ולהכניסו עם החוק הנורווגי. בן גביר עושה דרכו בשעה זו למטה איחוד מפלגות הימין במכביה.

וואלה

art

 צבע אדום