מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רה"מ יסתבך? "מסר דיווחים כוזבים"‎

הסתבכות נוספת לנתניהו: בבדיקה יסודית של דיווחיו של רה"מ בעשור האחרון גילה המבקר ממצאים לחשדות פליליים. הממצאים, שהתקבלו לאחר שנתניהו ביקש סיוע במימון משפטו, הועברו למנדלבליט עם בקשה לבדוק אותם ‎

רה"מ יסתבך? "מסר דיווחים כוזבים"‎
הרמטכ"ל בהלוויה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

גילויים חדשים בפרשת הצוללות והמניות: בקשתו של ראש הממשלה נתניהו למימון הגנתו המשפטית סיבכה אותו, ולא רק בכל הקשור לבן דודו נתן מיליקובסקי והמניות. מחומרים שמבקר המדינה העביר השבוע ליועץ המשפטי לממשלה עולה חשד לביצוע עבירות של דיווח כוזב מצד נתניהו. כך נחשף הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

גם אחרי גילוי קשריו עם מיליקובסקי לקבל את הכסף למימון הגנתו המשפטית, נתניהו התעקש ועתר לבג"ץ נגד ההחלטה לדחות את בקשתו. בג"ץ נעתר לפניית נתניהו והורה לוועדת ההיתרים להתכנס שוב.

אלא שזה הוביל לכך שמשרד מבקר המדינה ערך בדיקה יסודית של כל דיווחיו של נתניהו בעשור האחרון, הן בתקופת המבקר הנוכחי יוסף שפירא, והן בתקופת קודמו מיכה לינדנשטראוס. בבדיקה התגלו ממצאים לחשדות פליליים.

מבקר המדינה ארז את כל הממצאים הללו ובתחילת השבוע העביר אותם ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בצירוף מכתב לוואי ובו בקשה לבדוק את כל הממצאים שעלו בביקורת, שנערכה בעקבות בקשתו של נתניהו‎ לקבל עזרה כספית למימון הגנתו.

mako

art

 צבע אדום