מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: ייתכן שנתניהו הרוויח מעסקאות לא חוקיות של בן דודו עם לוב

לפי תחקיר שערכה סוכנות חדשות אמריקאית ''האפפוסט", נמצא כי חברתו של נתן מיליקובסקי מכרה חומרי גלם לייצור אלקטרודות ללוב, בזמן שנתניהו היה מושקע בחברת חומרי הגלם בין השנים 2007-2010. לדברי בן דודו ''הוא לא היה מעורב בסידריפט, אלא משקיע פאסיבי''

דיווח: ייתכן שנתניהו הרוויח מעסקאות לא חוקיות של בן דודו עם לוב
ארכיון צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, עומד בפני פרשת שחיתות חדשה על רקע קשריו עם חברת סידריפט- קוק (Seadrift-Coke) מטקסס, שהייתה בבעלותו של בן דודו נתן מיליקובסקי - כך דיווח הלילה (חמישי) אתר חדשות אמריקאי ''האפפוסט''. בתחקיר שערך האתר נמצא כי נתניהו הרוויח למעלה מ-700% על מניותיו בחברה, אותן רכש ב-2007 ומכר ב-2010.

עוד נודע כי בזמן שנתניהו החזיק במניות סידריפט, חברה אחרת בבעלות מיליקובסקי, C/G אלקטרודות, הואשמה על ידי המחלקה למסחר אמריקני בעסקאות בלתי חוקיות עם לוב, בהנהגת מועמר קדאפי, בשנים 2007 ו-2008, תוך הפרה של תקנון הפצת נשק גרעיני בארצות הברית. באותה תקופה, חברת סידריפט הייתה הספקית העיקרית לחומרי גלם לחברת C/G, כלומר נתניהו נהנה כנראה מעסקאות המכירה ללוב

המסמכים הקשורים לחקירת הסחר בין החברות, לא מפרטים איזו ישות בלוב רכשה את חומרי הגלם מסידריפט, אשר חיוניים לייצור פלדה עבור תעשיות שונות. המחלקה למסחר בארצות הברית האשימה את החברה של מיליקובסקי ב-23 אישומים ובמסגרת הסדר טיעון נקנסה החברה ברבע מיליון דולר.

פחות משבוע לפני הבחירות, וסימני שאלה נוספים מרחפים סביב ראש הממשלה המכהן. באוגוסט 2007, חודש לאחר התקשרות סידריפט עם לוב, רכש נתניהו מניות של החברה. בזכות סגירת העסקה בין שתי החברות כי חברת חומרי הגלם תהווה הספק העיקרי ל-C/G אלקטורודות, ובזכות התהדקות הקשרים העסקיים בין שתי החברות, נתניהו כבעל מניות בחברה, נהנה מרווחים לכיסו הפרטי.

ישראל ולוב היו יריבות במשך עשרות שנים. בשנה שעברה דווח כי המוסד רצח שני יועצים צבאיים איראניים בלוב. בעת שלטונו הדיקטטורי של מועמר אל-קדאפי, לוב לא הכירה מעולם בישראל. בשנת 2011 קרא נתניהו להתערבות בינלאומית למען הפלת קדאפי, עם זאת, מנהיג לוב מצא את מותו בידי כוחות המורדים שרצחו אותה במהלך התקוממות באותה שנה.

מיליקובסקי אמר ל''האפפוסט'' כי נתניהו לא ידע על העסקאות עם C/G ומכירת האלקטרודות ללוב. לדבריו, ''הוא לא היה מעורב בסידריפט, אלא משקיע פאסיבי''. עוד הוסיף כי ''אני לא אומר שום דבר נוסף, כי אני לא מדבר עם כתבים''. דוברו של ראש הממשלה נתניהו אמר כי ראש הממשלה הוא משקיע פאסיבי בסידריפט ובעל אחוז קטן של מניות. ''נתניהו לא לקח חלק בהנהלת החברה או בעסקיה'', אמר דוברו.

הגילויים החדשים מוסיפים בכך נדבך נוסף לשערוריית אחזקת המניות של נתניהו וקשריו הכספיים עם מיליקובסקי, בן דודו. בסוף חודש פברואר, חשף דוח ממשלתי את אחזקותיו הקודמות של נתניהו בסידריפט. הידיעה התפרסמה בעקבות דחייתו של מבקר המדינה את בקשת נתניהו לאשר בדיעבד הלוואה בסך 300 אלף דולר ממיליקובסקי למימון מאבקיו המשפטיים בתיקיו בהם הוא מואשם בשוחד והפרת אמונים.

וואלה

art

 צבע אדום