מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח בבריטניה: אירן ביצעה מתקפת סייבר "משמעותית" בסוף 2018

קבוצת האקרים שקשורה באופן ישיר למשמרות המהפכה ועומדת מאחורי מתקפת סייבר אחרת על הפרלמנט הבריטי, ביצעה מתקפה נרחבת על שורה של תשתיות לאומיות בסוף 2018 והצליחה לשאוב מידע אישי של פוליטיקאים

דיווח בבריטניה: אירן ביצעה מתקפת סייבר "משמעותית" בסוף 2018
ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לא רק בני גנץ? אירן ביצעה בסוף שנת 2018 "תקפת סייבר משמעותית" בבריטניה שכוונה נגד "חלקים מרכזיים" בתשתיות הלאומיות ואף הצליחה לשאוב מידע על אלפי עובדי מדינה בממלכה, חלקם פוליטיקאים ובכירים נוספים - כך דווח הערב (שלישי) ברשת סקיי ניוז הבריטית.

לפי הדיווח, המתקפה בוצעה ב-23 בדצמבר: המתקפה כאמור כוונה נגד תשתיות בבריטניה וגם נגד בנקים שפועלים בממלכה במה שתיארו במערכת הפיננסית במקומית כ"מערכה מתמשכת". עוד דווח כי גם סניפי הדואר ורשתות של השלטון המקומי נפגעו בשורה של התקפות מתואמות.

במסגרת המתקפה המשולבת, האירנים הצליחו "לשאוב" פרטים אישיים של אלפי עובדים - בהם גם מנכ"לית משרד הדואר הבריטי, פאולה וונלס. "סקיי ניוז" דיווחו שראו בעצמם 10,204 רשומות של נתונים שנגנבו במהלך ההתקפה, כולל כתובות, מיקומי חברות ומספרי טלפון.

מטה הסייבר המרכזי של בריטניה אישר את הדיווח ומסר כי "מודע לאירוע סייבר שמשפיע על כמה ארגונים בבריטניה בסוף 2018". עוד נמסר מהמטה כי הוא "עובד בשיתוף פעולה עם הקורבנות ומייעץ (לגבי) צעדי מניעה" של מתקפות נוספות.

מומחי אבטחה בקליפורניה שניתחו לבקשת "סקיי ניוז" את המתקפה הגיעו למסקנה שהקבוצה שעומדת מאחורי המתקפה הנרחבת קשורה למשמרות המהפכה, והייתה אחראית גם למתקפת הסייבר על הרשת של הפרלמנט הבריטי ב-2017.

mako

art

 צבע אדום