מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חמאס דורש הקלות לאסירים; בכירים בשב"ס: "יוביל לפגיעה קשה"

מנהיג הארגון הנייה אמר כי המשלחת המצרית העבירה לישראל דרישות בשם ארגונו בנוגע לאסירים הכלואים בארץ. בין הדרישות: העברת אמצעי השיבוש הסלולריים, השבת הביקורים ושיפור תנאי הכליאה. "סוגיית האסירים נמצאת בעדיפות עליונה בשיחות עם המצרים על ההסדרה"

חמאס דורש הקלות לאסירים; בכירים בשב"ס: "יוביל לפגיעה קשה"
ארכיון צילום: פלאש 90

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר היום (שלישי) כי המשלחת המצרית העבירה לישראל שלוש דרישות בשם ארגונו בנוגע לאסירים הפלסטינים הכלואים בארץ. בהן: הסרת אמצעי השיבוש הסלולריים, ביטול צעדי הענישה האחרונים והשבת הביקורים ושיפור תנאי הכליאה. "סוגיית האסירים נמצאת בעדיפות עליונה במהלך השיחות עם המצרים על ההסדרה עם ישראל", אמר.

מוקדם יותר דיווח ערוץ הטלוויזיה אל-קודס המזוהה עם חמאס כי "כחלק מההבנות להסכם רגיעה בין חמאס לישראל תתקיים עסקת חילופי שבויים תמורת רגיעה". לפי הדיווח, הציפייה היא לשחרור אסירי חמאס תמורת שבויים וההכרעה הסופית בנושא תתקבל בקרוב.

קצינים בכירים בשירות בתי הסוהר אמרו לוואלה! NEWS ביממה האחרונה כי הסרת שבשי הקליטה הסלולרית בבתי הכלא הביטחוניים בהתאם לבקשת חמאס היא בגדר הפסד או כניעה לארגון. לדבריהם: "הדבר יוביל לפגיעה קשה ביכולת להתמודד אחר כך עם בכירי חמאס".

"הממשלה ומערכת הביטחון דרשה לבודד את האסירים הביטחוניים בבתי הכלא ולמנוע מהם גישת טלפונים. אם יוחלט להסיר את השבשים - מה הטעם שאנחנו נמשיך להשקיע בחיפושים אחרי החדרת טלפונים לאסירים"?, אמר לוואלה! NEWS קצין בכיר בשב"ס.

הקצין הבכיר הוסיף כי אין הגיון במהלך מאחר והוא מבטל את ההשקעה וההתרעה שנוצרו. "איפה פה ההיגיון אז פשוט בואו ונאפשר להם להשתמש בטלפונים ניידים כמה שהם רוצים. שב"ס השקיע הרבה מאוד אמצעים וכסף יקר כדי להתקין את השבשים. אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע הברחות טלפונים וכדי לאתר טלפונים מוברחים לכלא. אז איך זה הגיוני להסיר את השבשים. על ידי הסרתם אנחנו בעצם אומרים להם - תמשיכו להכווין טרור מבתי הכלא, אנחנו לא רואים לא שומעים".

וואלה

art

 צבע אדום