מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: ארה"ב עצרה את העברת הציוד הקשור למטוסי ה-F-35 לטורקיה

על פי הדיווח, גורמים אמריקניים הודיעו לעמיתיהם בטורקיה כי הם לא יקבלו משלוח של ציוד הדרכה - או כל ציוד אחר הקשור למטוס החמקן מתוצרת לוקהיד מרטין. זאת, על רקע התנגדותה של וושינגטון לעסקה שביצעה אנקרה לרכישת מערכת ההגנה הרוסית S-400

דיווח: ארה"ב עצרה את העברת הציוד הקשור למטוסי ה-F-35 לטורקיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארצות הברית עצרה את משלוח של ציוד הקשור למטוסי הקרב F-35 לטורקיה - כך הודיעו היום (שני) גורמים המעורים בנושא. מדובר בסימן ראשון מצד ארצות הברית לאפשרות שתעצור את אספקת המטוס למדינה החברה בנאט"ו, על רקע החלטתה של אנקרה לרכוש מערכת רוסית להגנה מפני טילים.

על פי הדיווח, בימים האחרונים, גורמים אמריקניים הודיעו לעמיתיהם בטורקיה כי הם לא יקבלו משלוחים נוספים של הציוד הקשור למטוסי ה-F-35 המיועד להיערכות לקליטתם של המטוסים החמקניים. לטענת שני גורמים, שלא הסכימו להזדהות, בוטלה העברתו המתוכננת של ציוד ההדרכה למטוס, כמו גם כל משלוח אחר הקשור אליו.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מסרב לסגת מהרכישה המתוכננת של מערכת ההגנה הרוסית S-400, שלדברי טורקיה תצא לפועל בחודש יולי. בארצות הברית אמרו כי העסקה של טורקיה ורוסיה תסכן את ביטחונם של מטוסי ה-F-35 מתוצרת לוקהיד מרטין.

אי-ההסכמות בנוגע ל-F-35 מהוות שלב נוסף בהשתלשלות התקריות הדיפלומטיות בין ארצות הברית לבין טורקיה, כולל דרישתה של האחרונה להסגרת איש הדת המוסלמי פתהוללה גולן, הפערים בנוגע למלחמה בסוריה והסנקציות על איראן. גורם רשמי בפנטגון אמר לרויטרס בחודש שעבר כי יש כמה פריטים שארצות הברית עשויה להשהות את העברתם על מנת להעביר לטורקיה את המסר שוושינגטון רצינית בהתנגדותה לכוונתה של אנקרה לרכוש את מערכת ההגנה הרוסית.

בשבוע שעבר דווח שוושינגטון בוחנת את האפשרות להסיר את טורקיה מהמדינות המייצרות ה-F-35, כולל גוף המטוס, מכשירי הנחיתה והתצוגה בתא הטייס. גורמים המעורים בתהליך ייצור העולמי של המטוס אישרו כי ניתן יהיה להחליף את טורקיה בחלקה בעסקה.

ארצות הברית, ובעלות ברית נוספות בנאט"ו, חוששות שהרדאר של מערכות ה-S-400 ילמד איך לזהות את כלי הטיס ויהפכו אותו לחסין פחות ממערכות הנשק הרוסיות גם בעתיד. בניסיון להניא את טורקיה מהעסקה עם רוסיה, הציעה ארצות הברית את טילי ה"פטריוט" מתוצרתה. טורקיה הביעה עניין בעסקה, אך לא על חשבון ה-S-400. בחודש שעבר אמר שר ההגנה הטורקי חולוסי אקר כי הטייסים הטורקים ממשיכים להתאמן בבסיס חיל האוויר האמריקני באריזונה וכי אנקרה עדיין מצפה להגעת המטוסים בחודש נובמבר הקרוב.

וואלה

art

 צבע אדום