מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מה חושב גבי אשכנזי על הציבור החרדי? 'זה מסוכן לחברה'

"ציבור גדל והולך שלא משרת"; "ברובו לא משלם מיסים", אלו, חלק מדבריו החמורים של גבי אשכנזי, מועמד מס' 4 ב'כחול לבן', נגד הציבור החרדי בישראל. והוא מבטיח: "נעביר את חוק הגיוס"

מה חושב גבי אשכנזי על הציבור החרדי? 'זה מסוכן לחברה'
אילוסטרציה צילום: pixabay

גבי אשכנזי, הרמטכ"ל לשעבר ומי שעומד מאחורי החיבור בין בני גנץ ויאיר לפיד לרשימת 'כחול לבן', בה הוא הוצב במקום הרביעי, נחשף בהתבטאויות קשות נגד הציבור החרדי.

מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של 'כאן', חשף הבוקר (שני) בתוכנית "קלמן ליברמן" ב'כאן רשת ב', הקלטות של אשכנזי, מתוך דברים שאמר בכנס בחירות על סוגיית השוויון בנטל וגיוס החרדים לצה"ל.

"אני חושב שזה מסוכן לחברה הישראלית", אומר אשכנזי, "המציאות שבה ציבור של צעירים קטן והולך משרת את המדינה, לעומת ציבור גדל והולך שלא משרת, לא לומד וברובו גם לא משלם מיסים".

"לכן, דבר ראשון נעביר את חוק הגיוס של הצבא", מבטיח הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, "אבל במקביל יש לנו מודל שבו גאונים כמו ספורטאים מצטיינים יוכלו לפתח את עולמה של תורה".

אשכנזי מבטיח: "כל השאר יגיעו לבקו"ם וזכות הבחירה הראשונה תהיה לצה"ל ולאחר מכן יהיה דוכן של מד"א, משטרה וכו'".

גורם פוליטי חרדי אומר ל"כיכר השבת" כי מתברר שהאזהרות של ראשי המפלגות החרדיות מכך שבני גנץ ומפלגתו אימצו את כל המצע של יאיר לפיד ו'יש עתיד' - מדויקות. "לא סתם גדולי ישראל מזהירים שוב ושוב מפני האפשרות שבני גנץ ויאיר לפיד ירכיבו את הממשלה הבאה, דבריו של אשכנזי מדברים בפני עצמם".

כיכר השבת

art

 צבע אדום