מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המתיחות בדרום: רקטה שוגרה לעבר שער הנגב ונפלה בשטח רצועת עזה

אחרי נפילת חמש רקטות הלילה בשטחים פתוחים במועצת אשכול, אזעקה נשמעה ביישובי המועצות שער הנגב ושדות נגב וזוהה שיגור מרצועת עזה שלא חצה לשטח ישראל. דיווח פלסטיני: המשלחת המצרית עזבה את עזה דרך מעבר ארז

המתיחות בדרום: רקטה שוגרה לעבר שער הנגב ונפלה בשטח רצועת עזה
כוחות צה"ל בדרום צילום: דודי מודן, פלאש 90

נמשכת המתיחות בדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה היום (ראשון) במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב. מצה"ל נמסר כי לאחר סריקות במקום - זוהה שיגור שנפל והתפוצץ בשטח רצועת עזה ולא חצה לשטח ישראל. אין נזק ואין נפגעים.

מוקדם יותר דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים כי במסגרת המאמצים לרגיעה, המשלחת המצרית עזבה את עזה דרך מעבר ארז.

חמש רקטות שוגרו הלילה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול ונפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק. בתגובה לירי, טנקים של כוחות צה''ל תקפו יעדי חמאס במרכז הרצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי.

ירי הרקטות הלילה מרצועת עזה לעבר יישובי אשכול בוצע ברקע הדיווחים על גיבוש ההבנות בין ישראל לבין חמאס, בתיווך מצרים שעושה מאמצים להשבת הרגיעה באזור. סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי אמר אתמול כי ההבנות המתגבשות "אינן הסכם שלום עם הכיבוש ואין להן מימד מדיני או לאומי. אנחנו רוצים תהדיה כדי להפסיק את התוקפנות נגד עמנו, ולהשיג תנאים טובים יותר לחיזוק יכולת ההתנגדות שלו".

בצל המתיחות, מעבר כרם שלום שב היום לפעילות סדירה, לאחר שהופסקה בו העבודה בשבוע שעבר בעקבות שיגור הרקטה לעבר השרון והפגיעה הישירה בבית במושב משמרת. לאחר בדיקה ביטחונית הוא נפתח הבוקר למעבר סחורות וסולר לתחנת הכוח ברצועת עזה.

40 אלף פלסטינים השתתפו אתמול ב"צעדת המיליון" בהובלת חמאס. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי שלושה נערים נהרגו מהאש, ו-315 מפגינים פלסטינים נפצעו. ההרוגים - כולם בני 17 - הם אדהם נדאל צקר, שנורה ממזרח לעיר עזה, תאמר אבו אל-ח'יר, גם הוא שנורה בחזהו באזור חאן יונס, ובלאל מחמוד נג'אר.

וואלה

art

 צבע אדום