ירון אברהם: גורמי מודיעין ישראליים הגיעו לאמירויות אחרי ההיעלמות של שליח חב״ד כדי להשתתף בחקירה.
הושלמה הארכת כביש חוצה ישראל מיקנעם לקריית אתא; מקטע חדש ייפתח מחר
המקטע החדש שייפתח מחר, באורך 16 ק"מ, מצטרף למקטע מיקנעם לתל-קשיש שנפתח לפני כ-4 חודשים, ובכך יושלמו 21 ק"מ חדשים שמצטרפים לכביש חוצה ישראל • כעת אפשר לנסוע מקריית אתא לבאר-שבע, לאורך 188 ק"מ, ללא רמזורים
מחר (שישי) ייפתח לתנועה המקטע הצפוני בכביש 6 צפון, שיחבר את קריית אתא למחלף תל-קשיש ולכביש חוצה ישראל המוכר. המקטע החדש, באורך 16 ק"מ, מצטרף למקטע מיקנעם לתל-קשיש שנפתח לפני כ-4 חודשים, ובכך יושלמו 21 ק"מ חדשים שמצטרפים לכביש חוצה ישראל. כעת אפשר לנסוע מקריית אתא לבאר-שבע, לאורך 188 ק"מ, ללא רמזורים.
כביש 6 צפון הוא כביש אגרה חדש, והתשלום לו מחייב תשלום לחברת חוצה צפון, חברת-בת של שפיר, בנפרד מהתשלומים לדרך ארץ, המפעילה את החלק המרכזי של כביש 6. התשלום הוא על מעבר במנהרות למעשה וייגבה לפי מקטעים - מקטע סומך בין מחלף גבעות אלונים הצפוני למחלף העמקים; ומקטע יקנעם הדרומי ממחלף תל-קשיש ליקנעם.
מעבר במקטע סומך יעלה 2.98 שקלים מרבית שעות היום והערב, ו-1.79 שקלים בשעות השפל (21:00 עד 6:30). מקטע יקנעם עולה 4.18 שקלים מרבית שעות היום ו-2.39 בשעות הלילה. מפעילי כלי רכב כבדים (מעל 5 טון) ישלמו בערך כפול על המעבר במקטעים. הרישום והתשלום על הנסיעה בכביש אפשרית גם באפליקציית פנגו.
עלות ההקמה של כביש 6 צפון היא 2.5 מיליארד שקל, והיא כללה כרייה של 3 מנהרות כפולות, רכסים ואיבטין ובניית שני מחלפים מערכתיים. כעת מתוכננת הארכה נוספת של כביש 6 צפונה לשלומי, שלא יהיה כביש אגרה.
הקמת הכביש נוהלה בידי חברת כביש חוצה ישראל, שאחראית גם לניהול ההארכות הדרומיות של כביש 6 ולהקמת קו הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת. הביצוע בפרויקט הוא של שפיר הנדסה, בשיתוף חברת המינהור האיטלקית פיצרוטי. שפיר ביצעה את הפרויקט בשיטת BOT, כלומר - הזיכיון להפעלת הכביש, עד שנת 2049, ישמש לכיסוי עלויות הסלילה וכן לרווח של שפיר.