מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חמישה שיגורים לישראל אחרי יום ההפגנות בעזה

מטח לילי לעבר יישובי אשכול, לא ידוע על נזק או נפגעים. בשבת הפגינו רבבות על הגדר בשקט יחסי - ושלושה פלסטינים נהרגו מאש צה״ל. איומי התגובה מומשו, וספק אם המעברים ייפתחו שוב הבוקר כפי שתוכנן

חמישה שיגורים לישראל אחרי יום ההפגנות בעזה
יירוט בשבוע החולף צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שוב לא שקט: חמש רקטות שוגרו הלילה (יום א') מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

בשעה 0:40 הופעלה האזעקה ביישוב במועצה האזורית אשכול. תושבים באזור דיווחו על הדי פיצוצים. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי מתבצעות סריקות לאיתור שרידי הרקטות.

הירי התבצע לאחר שעשרות אלפי פלסטינים הגיעו אתמול תחת גשם שוטף למוקדי ההפגנות בגדר הגבול עם ישראל לציון יום האדמה. שלושה מפגינים בני 17 נהרגו ועשרות נפצעו, בהם שבעה במצב אנוש וקשה. המפגינים יידו אבנים והבעירו צמיגים בכמה מוקדים לאורך הגדר בגבול הרצועה.

 

מרבית המפגינים התרכזו בצפון הרצועה. באחד ממוקדי ההפגנות כמה עשרות פלסטינים ניסו מדי כמה דקות לפגוע בגדר הגבול ולתלות עליה דגלי פלסטין, אך לא דווח על אירועי פריצה. מוקדם יותר הגיע מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה למוקד הפגנה מול מעבר קרני, ממזרח לעיר עזה, כשהוא מלווה בחברי המשלחת של המודיעין המצרי.

שלשום נפגש סגן מנהיג חמאס, סלאח אל-עארורי, עם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה בביירות. השניים הודיעו בסוף הפגישה כי פגיעה במפגינים תיענה בתגובה של הזרועות הצבאיות של הארגונים.

אל-עארורי הוסיף כי ההבנות המתגבשות עם ישראל הן אינן בנוגע לשלום אפשרי בין הצדדים: "כל הדרכים אפשריות - הרקטות והצעדות שניהם נמצאים.

לא מדובר בשלום עם ישראל, אין לסוגיה הזו צד מדיני. אנו מעוניינים להפסיק את הלחימה בתמורה להסרת המצור. ישראל הפרה את ההסכמים ולכן חזרו הצעדות.

"אנו נמשיך בכל הפעילויות הלאומיות ודרכי ההתנגדות לכיבוש, עד שנשיג את הסרת המצור. אנו מוכנים למאבק בכל רגע כדי להשיג את זכויותינו. הסרת המצור היא המטרה המרכזית. אנו רוצים להפסיק את התוקפנות הישראלית נגד עמנו, ולהשיג תנאים טובים יותר שיחזקו אותו - בתנאי המחייה שלו ובזכויותיו. אנו מניחים שזה יהיה בקרוב".

בצל התיווך המצרי בין הצדדים, היה צפוי להיפתח מחר מעבר כרם שלום, אך לאור השיגורים האחרונים שבוצעו משטח הרצועה, ספק אם המהלך יתקיים.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה ומנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, סיירו אתמול במוקדי הפגנות באזור הגבול. סינוואר מסר באחד המוקדים כי "אנחנו עוקבים אחר כל פשע שיבצע נתניהו ולא נבחל בשום מאמץ כדי להגן על עמנו. אנו מודים לעם האדיר הזה שממשיך בצעדה ומצייר את תמונת המצב במשך שנה שלמה באמצעות התנגדות עממית. העם שלנו מוכיח כי הוא דבק בעקרונות ובזכות השיבה, יהיו אשר יהיו אלה שמוותרים או מנרמלים (את היחסים עם ישראל)".

סינוואר הוסיף: "העם שלנו מוכיח כי הוא ממשיך וישבור את המצור, האנשים אומרים היום: 'אנו רוצים לחיות בכבוד'. ישראל נמצאת בפני מבחן חדש - אנחנו בפני שנה חדשה של צעדה זו. ההתמודדות של ההתנגדות עם הכיבוש בעניין הצעדות העממיות בשנה החדשה לא תהיה כפי שהייתה בשנה שחלפה".

ynet

art

 צבע אדום