מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: הפלגים הפלסטינים מתנגדים להפסקת צעדות השיבה ברצועת עזה

ברקע ההיערכות לעימותים הצפויים בגבול עזה לציון יום האדמה, משלחת התיווך המצרית ממשיכה במאמצי הרגיעה. לפי דיווחים, הפלגים נענו לדרישות ישראל לחדול את הפרחת בלוני התבערה ולהתרחק מהגדר, אך התעקשו על צעדים להקלת המצב ברצועה. כעת ממתינים המצרים לתשובת ישראל

דיווח: הפלגים הפלסטינים מתנגדים להפסקת צעדות השיבה ברצועת עזה
הפגנה נגד הגיוס צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

 

הפלגים הפלסטינים הודיעו למשלחת התיווך המצרית שה

פלאש 90

הפלגים הפלסטינים הודיעו למשלחת התיווך המצרית שהגיעה מתל אביב על התנגדותם הנחרצת להפסקת צעדות השיבה, אולם הסכימו לחדול את הפרות הסדר הליליות בגבול רצועת עזה - כך דווח היום (שישי) ברשת "אל-מיאדין". לפי הדיווח, ישראל דרשה להפסיק את הפרחת בלוני התבערה ואת פעילויות היחידה הלילית, וכן להתרחק 300 מטרים מגדר הגבול בזמן תהלוכות השיבה. הפלגים נענו לכל הדרישות פרט לנושא הגדר.

המשלחת המצרית העבירה לישראל את התנאים שביקשו הפלסטינים, הכוללים יישום צעדים מעשיים להקלה על הכתר ברצועת עזה. הפלגים דורשים יישום תוכניות תשתית, קליטה של 40 אלף איש בפרויקט תעסוקה זמני של האו"ם, הגדלת האישורים לסוחרים, הגדלת מספר המשאיות שנכנסות לרצועת עזה, הרחבת שטח הדיג, פיתוח קווי חשמל חדשים, הקמת מאגרי דלק חדשים להפעלת גנרטורים, מתן הקלות בייבוא וייצוא והכנסת הכסף הקטארי. כעת ממתינה המשלחת לתשובת ישראל.

בצה"ל השלימו את ההיערכות המבצעית להפגנות לציון יום האדמה שיתקיימו מחר בהשתתפות עשרות אלפי פלסטינים ברצועת עזה. מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה הגיעו לפיקוד הדרום במסגרת הדריכות למהומות סמוך לגדר המערכת בימים הקרובים. במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח אמש על חמישה פצועים בעימותים עם כוחות צה"ל בהפרות סדר בגבול הרצועה.

עם סיום ההיערכות המבצעית קיים הרמטכ"ל אביב כוכבי סדרת דיונים שכללו הערכת מצב, דיוני תרחישים ואישור פקודות אופרטיביות, וכן הוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות הלוחמים המוקצים לפיקוד הדרום. לפי דובר צה"ל, "הכוחות מבצעים תדריכים, מסדרי מוכנות ואימונים לתרחישים אפשריים".

היערכות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, השבוע (צילום: דובר צה"ל)

"בימים האחרונים הנחיתי לעבות כוחות ולהוסיף כלים כדי להיות מוכנים למערכה רחבה", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום פגישה עם מפקדים בגבול עזה. "אנחנו מהדקים את טבעת הביטחון סביב רצועת עזה. ידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה נכנס אליה חזקים ובטוחים, ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות".

וואלה

art

 צבע אדום