מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"חמאס: ישראל מסרבת להתחייב להבנות - נמשיך להגן על העם הפלסטיני"

אתר החדשות אל-חליג' אונליין דיווח כי חבר הלשכה המדינית של הארגון הצהיר שישראל מתחמקת מלהגיע להסכם רגיעה נוכח הבחירות הקרבות, והזהיר: "נעביר מסר ברור ומאיים"

"חמאס: ישראל מסרבת להתחייב להבנות - נמשיך להגן על העם הפלסטיני"
עזה, השבוע צילום: פלאש 90

חבר הלשכה המדינית של חמאס, חסאם בדראן, הצהיר היום (חמישי) כי ישראל מתחמקת מלהגיע להסכם רגיעה, ומסרבת להתחייב להבנות שסוכמו באמצעות המתווכים בנוגע להסרת המצור מעזה - כך פורסם באתר החדשות "אל-חליג' אונליין". עוד הדגיש בדראן, על פי הדיווח, כי ישראל מבקשת להשאיר את מצב העניינים הנוכחי על כנו במטרה להרוויח זמן, נוכח השפעת ההבנות על הבחירות הקרבות. בתוך כך, דווח כי משלחת המודיעין המצרי חזרה לרצועת עזה, בפעם השנייה בתוך 24 שעות, ונפגשת עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

עוד התייחס חבר הארגון לצעדת המיליון שתיערך בשבת הקרובה לרגל ציון יום האדמה, והבהיר כי בימים הקרובים יורחבו האמצעים המופעלים בעימותים על הגדר, במטרה "להעביר מסר מאיים וברור לישראל". כמו כן, טען כי יציבות המצב בעוטף עזה תלויה במידת המחויבות של ישראל לגבי הסרת המצור. בדראן הדגיש כי ישראל פועלת בניגוד לאמנות הבין-לאומיות, והצהיר כי חמאס ימשיך להגן על העם הפלסטיני.

מוקדם יותר היום, חשף טלאל אבו טריפה, חבר הלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, פרטים על תוכן הפגישה שקיימה המשלחת הביטחונית המצרית עם הנהגת חמאס והפלגים הפלסטיניים אמש בעזה, שבה הודיעה מצרים כי ישראל מוכנה להעניק הקלות לרצועה, בתמורה לשקט בדררום.

על פי אבו טריפה, בפגישה, שהתארכה עד לאחר חצות, הציגה המשלחת הביטחונית המצרית את תשובת ישראל לדרישות החמאס. לדבריו, ירושלים הביעה נכונות להיענות לדרישות הארגון הנוגעות להרחבת שטחי הדיג ל-18 מיל, שיקום קווי החשמל ברצועה והכנסת סחורות וכסף לרצועת עזה. עוד הביעה ישראל מוכנות לאפשר ייצוא סחורות מרצועת עזה, כך לטענת הבכיר הפלסטיני.

בתוך כך, צרור בלונים עם חפץ חשוד אותר הבוקר בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. חבלן משטרתי הגיע למקום וטיפל באירוע. כמה שעות לאחר מכן, בלון חשוד אותר בשטח חקלאי של אחד מישובי שער הנגב. בד בבד, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הצהריים כי המשלחת הביטחונית המצרית עושה את דרכה אל מחוץ לרצועת עזה, לאחר שנפגשה עם הפלגים הפלסטיניים.

זאת, בתמורה לשקט בדרום, הכולל הפסקת שיגורי הרקטות והפסקת הפרחת בלוני התבערה מצד החמאס וכן הרחקת הצעירים הפלסטינים המפגינים בגדר, למרחק של 300 מטרים ממנה. כמו כן, ציין אבו טריפה כי המשלחת הביטחונית המצרית תמשיך לקיים סבבים בין ישראל לפלגים עד לאחר יום שישי, כדי לעמוד מקרוב אחר "תהלוכת המיליון" המתוכננת ביום האדמה, שיוצא ביום השנה הראשון לתחילת תהלוכות השיבה.

אמש, כאמור, משלחת מצרית נפגשה עם יו"ר חמאס ברצועה יחיא סינוואר, והעבירה מסר מישראל, לפיו על הארגון לחדול מירי הרקטות, הפרחת בלוני התבערה וההפגנות על הגדר. בארגון ככל הנראה מתכוונים לחדול מירי רקטות בלבד, ודורשים מישראל להפסיק לתקוף ברצועה בתגובה להפרחת הבלונים. זאת, בצל האירועים בסבב הלחימה שהתנהל ביומיים האחרונים בעזה והדיווחים על המאמצים ליישום הפסקת אש.

אמש, יחידות צה"ל השלימו את פריסתן בעוטף עזה, והלוחמים נערכים להפגנות על הגדר ביום שישי, שבמידה רבה תוצאותיהן ייקבעו אם פני חמאס להסלמה או שמא הארגון מעוניין ברגיעה. אמש נשמעו פיצוצים בעוטף עזה כתוצאה מהפרות הסדר סמוך לגדר, כאשר כמה עשרות מפגינים הגיעו למקום והשליכו מטענים ורימונים לעבר כוחות צה"ל.

חדשות 13

art

 צבע אדום