מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לקראת חזרה לשגרה: הרכבות לדרום חזרו, התחדשו העבודות בגבול עזה

אחרי ש-200 אלף תלמידים נשארו בבית, תנועת הרכבות בקו באר שבע-רעננה תחזור לסדרה בהדרגה וצה"ל יסיר את המחסומים שנפרסו בעוטף עזה. המועצות באזור עדכנו כי "מאז הבוקר נשמר השקט", אך הגבלות פיקוד העורף בינתיים נמשכות. התושבים יפגינו הערב נגד מדיניות הממשלה

לקראת חזרה לשגרה: הרכבות לדרום חזרו, התחדשו העבודות בגבול עזה
בחירות להסתדרות, ארכיון צילום: פלאש 90

אחרי סבב ההסלמה האחרון שבו נורו עשרות רקטות לשטח ישראל וצה"ל תקף מטרות חמאס ברחבי הרצועה, בדרום הארץ מתחילים היום (שלישי) לחזור לשגרה. עבודות התשתית של משרד הביטחון על גדר הגבול ברצועת עזה התחדשו ותנועת הרכבות בקו רכבת הנגב המערבי, בקו באר שבע-רעננה, צפויה לחזור לסדרה בהדרגה בשעות הקרובות אחרי שבוטלה אמש בעקבות התחממות.

אתמול הודיעו עיריות רבות מהדרום ועד המרכז על פתיחת מקלטים, תוגברה פריסת סוללות "כיפת ברזל" ברחבי הארץ ושינויים חלו בתנועת הרכבות. במסגרת החזרה לשגרה, הרכבת הראשונה מבאר שבע לכיוון רעננה תצא היום בשעה 17:20, והרכבת הראשונה מאשקלון לבאר שבע תצא בשעה 16:10. בשעות הקרובות יסיר צה''ל את כל המחסומים שפרס ביומיים האחרונים בעוטף עזה, כמו כבישי כניסה לנחל עוז ואזורים נוספים שנחסמו עקב המצב הביטחוני.

על פי הוראת פיקוד העורף, במהלך היום לא התקיימו הלימודים באופקים, נתיבות, אשקלון, ובמועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון. בנוסף לכך, גם בבאר שבע, אשדוד, קריית גת, ובמועצות האזוריות שדות נגב ואשכול הוחלט על ביטול יום הלימודים, וכך גם במכללה האקדמית ספיר. בסך הכול, כ-120 אלף תלמידים נשארו בבתיהם.

פיקוד העורף הנחה גם כי שירותים יינתנו במתכונת מצומצמת, כי העבודה החקלאית תיערך רק בתיאום עם החטיבה המרחבית וכי התקהלויות יתאפשרו רק עד 300 איש, ובשטח סגור בלבד. כמו כן, על עובדים במקומות עבודה שאינם חיוניים בעוטף עזה להגיע רק אם קיים מרחב מוגן ותקני שניתן להגיע אליו תוך זמן ההתגוננות המוגדר.

התושבים יפגינו: "אין מדיניות"

תושבי עוטף עזה צפויים להפגין היום בשעה 19:45 בצומת ניר-עם. "היום זה התור שלנו תושבי העוטף למחות ללא תקנה על האין מדיניות של הממשלה", אמרו המארגנים.

בשעות הקרובות צפויות המועצות האזוריות לקיים הערכות מצב. ראש מועצת אשכול גדי ירקוני עדכן את התושבים היום כי "מאז שעות הבוקר נשמר השקט באזורנו" וכי העירייה תעדכן בכל שינוי שיהיה: "בשיחות ובמסרים מול גורמי הצבא והממשלה אנו מבהירים שמבחינתנו כל הסדרה או הכרזת 'הפסקת אש' חייבת לכלול התייחסות גם לנושא טרור ההצתות והבלונים ושל אירועי הפרות הסדר בגבולות הסמוכים ליישובינו. אנו בקשר עם בעלי תפקידים בישובים לאיתור צרכים מיוחדים בכל ישוב וישוב על רקע האירועים".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בישראל אחרי ששב מפגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ונאלץ לקצר את ביקורו בוושינגטון בעקבות המצב הביטחוני. גורם מדיני מסר כי נתניהו עודכן במהלך הטיסה כל העת. "ההנחיה לרמטכ"ל היתה להמשיך לתקוף, לא היתה שום הסכמה על הפסקת אש. זה יצא מהטלוויזיה של חמאס", נמסר.

לפי אותו גורם, "חילופי האש האחרונים היו בשעה 3:30, אנחנו תקפנו אחרונים. הם לא הגיבו. המכות שהם ספגו היו הקשות ביותר מבחינת תשתיות מאז 'צוק איתן'. משרדים, לשכות, מפעלים זה כולל גם את הלשכה המדינית של הנייה, בניין שכלל הרבה מנגנונים של חמאס. היו מכות קשות, רואים את זה בקריסת הבניינים, זה מזכיר את הסוף של 'צוק איתן'". עוד נמסר כי "אנחנו ערוכים לתת עוד יותר. מכאן ראש הממשלה נוסע לקריה להערכת מצב. זה עוד לא נגמר ונראה לאן זה מתפתח".

 

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב, שתיווך ביממה האחרונה בין ישראל וחמאס, אמר בתדרוך למועצת הביטחון כי"האו"ם עובד באופן אינטנסיבי עם מצרים וכל הצדדים הנוגעים בדבר כדי להבטיח שהמצב בעזה לא יצא משליטה. עימות חדש יהיה הרסני עבור העם הפלסטיני, יהיו לו השלכות על ישראלים בעוטף עזה וסביר שיהיו לו השלכות אזוריות".

מלדנוב קרא לחברות מועצת הביטחון "להצטרף לאו"ם ולגנות את המשך ירי הרקטות ללא הבחנה לעבר ישראל. פרובוקציות כאלה רק מגבירות את הסיכון להסלמה ובסופו של דבר פוגעות במאמצים המשותפים שלנו לתמוך בעם בעזה ולקדם פיוס פנים פלסטיני".

וואלה

art

 צבע אדום