מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כשל טכני או טעות בשיקול הדעת: צה"ל יבדוק מדוע לא הופעלה כיפת ברזל

מערכת ההגנה לא הופעלה ולא יירטה את הרקטה ששוגרה מרצועת עזה ופגעה ישירות בבית במושב משמרת שבשרון. גורם ביטחוני לוואלה! NEWS: "זה לא היה צריך לקרות. סוללת כיפת ברזל היתה אמורה ליירט רקטות"

כשל טכני או טעות בשיקול הדעת: צה"ל יבדוק מדוע לא הופעלה כיפת ברזל
כיפת ברזל בגוש דן, ארכיון צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בחיל האוויר מתחקרים מדוע סוללות כיפת ברזל שהוצבו לא פעלו לפנות בוקר (שני) ליירוט הרקטה ששוגרה מרצועת עזה ופגעה פגיעה ישירה בבית במושב משמרת. מערכת ההתראה צבע אדום פעלה לפנות בוקר במשך כ-20 שניות לפי דיווחי אזרחים.

בשלב זה לא ברור אם הצבת סוללות כיפת ברזל נשארו באזור גוש דן לאחר השיגור לפני כשבועיים או שהעבירו את הסוללות משם למקומות אחרים או לאימונים. בהתאם לכך יבדקו את תהליך קבלת ההחלטות שקדם לכך ומדוע סוללות שהוצבו לא יירטו את הרקטות. האם כתוצאה מכשל במערכת או טעות בשיקול הדעת של מדיניות יירוט על ידי אנשי הסוללה.

גורמי ביטחון מסרו הבוקר לוואלה! NEWS כי "האירוע לפנות בוקר יתוחקר ביסודיות. זה לא היה צריך לקרות. סוללת כיפת ברזל היתה אמורה ליירט רקטות. גם זמני הפעלת צבע אדום תיבדק ביסודיות".

הרקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה הבוקר בבית במושב משמרת שבשרון. מהפגיעה הישירה נפגעו שבעה בני אדם, בהם שתי נשים במצב בינוני וחמישה פצועים נוספים באורח קל. בין הנפגעים: אישה כבת 60 במצב בינוני, שסובלת עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, אישה כבת 30 במצב בינוני עם פציעות מרסיסים ברגל, וחמישה נפגעים נוספים בהם גבר כבן 30, נערה בת 12, ילד בן שלוש ותינוקת בת חצי שנה במצב קל. בנוסף לכך, טופלו כמה נפגעי חרדה ובודדים שנפצעו קל מאוד בדרכם למרחב המוגן.

 

 

וואלה

art

 צבע אדום