מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בני גנץ תוקף: "רה"מ נתניהו איבד את הביטחון"

פגיעת הרקטה הישירה בשרון הבוקר, מביאה לתגובות סוערות במערכת הפוליטית • גנץ: "נתניהו איבד את הביטחון" • בן גביר: "נתניהו חייב להפסיק לשתוק" • בשל ההתפתחות: נתניהו יקצר את ביקורו בוושינטון

בני גנץ תוקף: "רה"מ נתניהו איבד את הביטחון"
ארכיון צילום: פלאש 90

פגיעת הרקטה הישירה בשרון הבוקר (שני), שהביאה לפציעתם של שבעה בני משפחה, מביאה לתגובות סוערות במערכת הפוליטית.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הטיל את האחריות על ראש הממשלה: "נתניהו איבד את הביטחון ואזרחי ישראל חווים שוב אזעקה ופגיעה ישירה בבית; הפעם בשרון".

לדבריו: "המציאות שבה חמאס הופך את ישראל לבת ערובה היא חסרת תקדים ובלתי נתפסת. מדובר בפשיטת רגל בטחונית ונתניהו חייב לארוז מיד ולשוב לישראל כדי לטפל בהסלמה החמורה".

גנץ הוסיף כי "מי שאינו מגיב בתוקפנות וכוח ומשלם פרוטקשן לחמאס, מתייחס בביטול להתקפות על תושבי הדרום, וזילזל בהתקפה על ת"א מקבל כעת טילים על השרון. האם גם עכשיו תנוח דעתו עם הודעת חמאס על טעות או שיואיל סוף סוף להתרכז בביטחון אזרחי המדינה ולא בעיסוק בענייניו המשפטיים. שולח החלמה מהירה לפצועים".

עו"ד איתמר בן גביר, מועמד איחוד מפלגות הימין, אומר בתגובה: "על כל ירי של טיל לעבר מדינת ישראל בין אם על השרון בין אם על הדרום, ישראל צריכה להגיב ולקחת חיים של שלושים מחבלים במסגרת סיכול ממוקד".

לדבריו, "אין כל בעיה משפטית לנקוט בצעד זה ונתניהו חייב להפסיק לשתוק. כושר ההרתעה של המדינה נפגע ותושבי ישראל בסכנה. למה ראש הממשלה מחכה ? שטיל יפול בגן ילדים ???? צריך להגיב בצורה חד משמעית וללמד את החמאס שכל טיל על ישראל יגרור חיסולים של מחבלים".

בן גביר מוסיף כי: "אין לישראל אלטרנטיבה אמיתית מלבד חזרה לעזה. צריך לעשות זאת לאחר שחיל האוויר משטח את הקרקע ומאפשר תנאים סבירים לחזרה, אך היום כולם מבינים שגירוש גוש קטיף לא רק שהיה טעות מוסרית וויתור על ארץ ישראל, אלא גם מהלך ביטחוני כושל שצריך לתקן".

ובתוך כך, מ‏לשכת רה"מ בנימין נתניהו נמסר כי רה"מ מעודכן לגבי ירי הרקטות; "בדקות הקרובות", נמסר, "תתקיים התייעצות ביטחונית טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום