מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שני הרוגים פלסטינים מירי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה

מהומות פרצו במספר מוקדים לאורך גבול רצועת עזה. צה"ל בתגובה הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות וירי צלפים. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על 16 פצועים - ועל שני הרוגים, בהם צעיר בן 29

שני הרוגים פלסטינים מירי צה"ל בהפגנות בגבול רצועת עזה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שני פלסטינים נהרגו היום (שישי) מירי צה"ל בהפרות סדר שפרצו בגבול רצועת עזה. אחד מהם הוא בן 29 מאל בורייג'. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על לפחות עוד 16 מפגינים שנפצעו. במהלך ההפגנות ניסו המוחים לחבל בגדר המערכת. צה"ל בתגובה הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות וכן ירי צלפים.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על פצועים מירי צה"ל ועל פגיעה במרכז רפואי ואמבולנסים במזרח הרצועה. כמו כן, דווח כי צוותים רפואיים באיזור אל-בורייג' נפגעו משאיפת גז מדמיע. מוקדם יותר, מועצת זכויות האדם של האו"ם אימצה את מסקנות ועדת החקירה הבינלאומית שבחנה את ההפגנות בגבול רצועת עזה, לפיהן ייתכן שכוחות הביטחון הישראליים ביצעו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. בהצבעה תמכו 23 מדינות, תשע התנגדו ו-15 נמנעו.

המועצה גינתה את "השימוש המכוון שעושה ישראל בכוח קטלני בלתי חוקי ובכוח מופרז נוסף" נגד המפגינים וקראה להעמיד לדין את המעורבים בעניין. זאת בעקבות הריגתם של 189 פלסטינים ופציעתם של יותר מ-6,100 נוספים בהפגנות השבועיות ברצועת עזה בשנה החולפת.

וואלה

art

 צבע אדום