מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"נקנו במחיר השוק - ללא הנחה": גרסת נתניהו לפרשת המניות

"אין קשר בין מכירת המניות לבין רכש הצוללות", הבהירו מקורבי ראש הממשלה, בגרסת נתניהו לגילויים החדשים. הם פירטו את לוח הזמנים של רכישת המניות ומכירתן, שלגרסתם דווחה במלואה

"נקנו במחיר השוק - ללא הנחה": גרסת נתניהו לפרשת המניות
ארכיון צילום: מרק ישראל סלם, POOL

מקורבי ראש הממשלה פרסמו הערב (מוצ"ש) את גרסתו של בנימין נתניהו לסוגיית המניות והקשר לפרשת הצוללות, והסביר כי "ההכפשות הן עלילת דם. אין שום קשר בין מכירת המניות לבין רכש הצוללות".

המקורבים ביקשו להבהיר כי "נתניהו הרוויח את הכסף מהשקעה בחברה עם טכנולוגיה ייחודית, שרחוקה מייצור צוללות. הוא מכר את מניותיו שנה וחצי לפני חתימת החוזה על רכש צוללת ישראלית, ושנים לפני שמצרים רכשה צוללות". המקורבים פירטו את לוח הזמנים של הרכש, והצהירו כי כשב-2007 נתניהו רכש את המניות, הוא קנה אותן במחיר השוק ללא הנחה.

עוד הוסיפו כי רכישת המניות דווחה במלואה לרשות המיסים, וכי ב-31 במרץ 2009, ערב כניסתו לתפקיד ראש הממשלה, פנו עורכי דינו של נתניהו לוועדת ההיתרים. ב-18 באוגוסט 2009 הוועדה נהנתה לפנייתו של ראש הממשלה ואישרה כי "ראש הממשלה יכול להחזיק במניות למרות כניסתו לתפקיד", וכי "הסיבה לכך היא שהוא לא שותף עסקי בחברה, אלא משקיע פאסיבי: יש לו אחוז מזערי בחברה, ואין לו חלק בניהולה".

לדבריהם, הוועדה אישרה לראש הממשלה לקבל הלוואה מבן דודו לצורך תשלום המס בישראל על הדיבידנד, וההלוואה הוחזרה במלואה שנה לאחר מכן. כמו כן, בדוח השנתי שהגיש נתניהו למס הכנסה בשנת 2010 הוא דיווח על מכירת המניות ושילם את מלוא המס כחוק, ובהצהרת ההון לסוף שנת 2010 דיווח על המכירה במלואה.

אתמול הודיע נתניהו כי הנחה את פרקליטיו להגיש תביעת דיבה נגד שניים מראשי כחול לבן - בני גנץ ומשה יעלון. לדבריו, "הקריאה 'בוגד' מצד לפיד, גנץ ויעלון היא הסתה חמורה שאסור לעבור עליה לסדר היום. השקרים של לפיד, גנץ ויעלון הם חציית קו אדום", אמר בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק, על רקע הביקורת שנמתחה עליו עם הגילויים החדשים על מניותיו.

וואלה

art

 צבע אדום