מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ירי באוויר, לא לרכב פלסטיני: גורמים בצה"ל על התקרית בבית לחם

באופן חריג החליטו בצה"ל שלא לשתף בפרטי תחקיר האירוע בכניסה לעיר, בו על פי הדיווחים נהרג צעיר פלסטיני מירי של חייל. מפקדי הגזרה שוחחו עם החיילים בשטח ולא הצליחו לקבוע כל קשר בין ירי הלוחם לפגיעה במכונית שבה היו בני משפחה. הפלסטינים טוענים: "רצח בדם קר"

ירי באוויר, לא לרכב פלסטיני: גורמים בצה"ל על התקרית בבית לחם

בצה"ל ממשיכים היום (חמישי) בתחקיר התקרית אמש בכניסה לבית לחם, בה על פי הדיווחים נהרג צעיר פלסטיני מירי צה"ל לעבר מכונית בעלת לוחית זיהוי פלסטינית בה ישבו בני משפחה. משרד הבריאות הפלסטיני אישר אמש כי אחמד ג'מאל מנאסרה, בן 28 תושב ואדי פוקין, נהרג וכי כמה פלסטינים תושבי נחלין נפצעו באורח קל עד קשה. עם זאת, גורמי ביטחון ישראלים מסרו כי לא מוכר כל ירי לעבר מכונית, והועלתה אפשרות כי מדובר ב"ירי פנימי בין פלסטינים".

סמוך לשעה 21:00 אמש התקבל דיווח ראשוני על פיגוע ירי לעבר פילבוקס צפונית לאפרת שבגוש עציון. אולם גורמי ביטחון מסרו כי מתחקיר ראשוני בשטח עולה שחייל צה"ל ביצע ירי הרתעתי באוויר במטרה להרחיק מיידי אבנים פלסטינים.

"רצח בדם קר", טענו הפלסטינים ברשתות החברתיות. לקראת חצות הפיצו סרטון קצר בו נראה כי חיילי צה"ל המשיכו בירי כי בזמן שפלסטינים ביקשו להגיש עזרה לנוסעי הרכב הפצועים. אחד הפלסטינים נשמע צועק בעברית "לא". מהתיעוד ניתן להעריך בלבד כי קיים קשר בין הירי ההרתעתי של חייל צה"ל לפגיעה ברכב הפלסטיני.

לאחר התקרית הגיעו מפקדי הגזרה לשטח ותחקרו את כוח צה"ל שהיה במקום. נכון לשעה זו לא ברור מה באמת התרחש באותן דקות, מי פגע בפלסטינים ואם חיילי צה"ל מעורבים בתקרית. קציני המנהל האזרחי, שקיבלו את הדיווחים, הבהירו לצד הפלסטיני כי המקרה בחקירה.

זירת הירי סמוך למחסום א-נשאש, אמש (צילום מסך)

גורמי ביטחון מסרו סמוך לחצות לוואלה! NEWS כי באופן חריג לא ניתן לקבוע בשלב זה כל קשר בין ירי הלוחם לפגיעה במכונית הפלסטינית, מאחר והוא מכחיש ירי על כלי רכב פלסטיני. לכן, בצה"ל החליטו לנקוט בגישה חריגה ולא לשתף בפרטים הראשוניים של התחקיר, אף על פי שחלפו יותר מ-12 שעות מאז התקרית.

מדובר צה"ל נמסר אמש כי "חייל צה"ל בעמדה צבאית סמוך לבית לחם ביצע ירי בעקבות זיהוי של זריקת אבנים לעבר רכבים ישראליים. התקבל דיווח על נפגעים פלסטינים. פרטי האירוע בבדיקה. האירוע יתוחקר". בצה"ל סירבו להתייחס לשאלה אם נפתחה חקירת מצ"ח בעניין.

מתחילת השנה: 408 מקרים של יידוי אבנים

במקביל, כמה תקריות של יידוי אבנים נרשמו אתמול בשעות הערב: נהג ישראלי נפצע באורח קל סמוך למעלה עמוס שבגוש עציון, שם נזרקו סלעים ובקבוקי תבערה נזרקו לעבר כלי רכב ישראליים, בכביש גוש עציון-חברון נפגע אוטובוס כתוצאה מאבנים ובכביש 446 בין ניל לעופרים שבבקעת הירדן נפגע רכב נוסף.

לפי נתונים של גורמים לא רשמיים מתחילת השנה נרשמו 408 מקרים של יידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים בצירים השונים ברחבי יהודה ושומרון. במהלך התקריות נפגעו 29 ישראלים, בהם 20 אזרחים, שבעה חיילים ושני שוטרי מג"ב.

וואלה

art

 צבע אדום