מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו לפומפאו: "הגיע הזמן שהעולם יכיר בריבונות שלנו בגולן"

שר החוץ האמריקני ורה"מ קיימו מסיבת עיתונאים בתום פגישתם. פומפאו: "קושנר וגרינבלט נפגשו עם מנהיגים אזוריים כדי לחפש דרכים לייצר הזדמנויות כלכליות"

נתניהו לפומפאו: "הגיע הזמן שהעולם יכיר בריבונות שלנו בגולן"
נתניהו משוחח עם טראמפ, הערב צילום: טלגרם ראש הממשלה

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) בלשכתו בירושלים עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, שהגיע לארץ במסגרת פגישה בין ישראל, קפריסין ויוון. רה"מ אמר לפומפאו כי "הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן".

בתום הפגישה בין השניים, שהתקיימה בארבע עיניים, שר החוץ האמריקני כי "ביום זה לפני ארבע שנים, כשנתניהו דיבר בפני הקונגרס, דיברת על האיום שמולו ניצב העם היהודי - האיום מפני הרפובליקה האסלאמית של איראן המבקשת להשמיד את ישראל. משטר האייתוללות קיים כבר ארבעה עשורים, תומך באלימות ובשנאה ומחפש להשיג נשק גרעיני. הם הציבו את השמדת ישראל כמטרה העליונה שלהם. מול איומים אלה על בסיס קבועל אנו מבקשים להבטיח את ביטחונה של ישראל ותומכים באופן מלא בזכותה להגנה עצמית".

"הפגישה הזו היא חלק מהמאמצים להמשיך לבנות בריתות חזקות. אנו פועלים לבנות שיתופי פעולה אסטרטגיים במזרח התיכון בנושאי אנרגיה וביטחון. נחוצים חילופי דעות ודיאלוג, בייחוד מתוך הניסיון להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים. קושנר וגרינבלט נפגשו עם מנהיגים אזוריים כדי לחפש דרכים לייצר הזדמנויות כלכליות". עוד הוסיף כי "אני ונתניהו נפגש עם ראש ממשלת יוון וקפריסין על נת לקדם ביטחון אנרגטי, וגם נשוחח על המאמצים להתמודד עם איראן, רוסיה וסין"

"תחת הסכם שחתנו ב-2016, אנו מספקים 3.8 מיליארד דולר בשנה לטובת ביטחון ישראל נגד איום הטילים מעזה, לבנון, סוריה ומקומות אחרים. ממשלת טראמפ מחויב להילחם בכל תופעות האנטישמיות. אילן קאר, מי שאחראי מטעמנו על הנושא, היה כאן לאחרונה כדי לדון איך נוכל להעמיק את ההתחייבות להילחם בדעות הקדומות ובחוסר סובלנות. בתקופה שבה האנטישמיות מתחזקת באירופה ובארה"ב, על כולם להיאבק בזה. האתגר שלנו דחוף ביותר אל מול השיח באקדמיה או בדיפלומטיה. לצערנו, השיח האנטישמי חדר גם למסדרונות הממשלה".

עוד הוסיף כי "אין לישראל בת ברית קרובה יותר מאמריקה. הישראלים יכולים להיות בטוחים שטראמפ ישמור על הקשר הזה, ובמסגרת השמירה על היחסים הללו הוא שלח אותי לכאן לייצג אותו. לישראל יש מקום חם אצלי בלב ואני שמח וגאה להיות כאן, לא רק כנציג אמריקני אלא גם כאדם מאמין ואני תמיד מקבל השראה כשאני מגיע לכאן". 

במקביל, הבית הלבן הודיע כי הנשיא דונלד טראמפ ייפגש עם נתניהו ביום שני, ולמחרת יארח אותו לארוחת ערב עם בכירי הממשל האמריקני. במהלך הפגישה עם פומפאו, נתניהו אמר: "מצפה לביקור בשבוע הבא בו אפגש עם טראמפ".

הפגישה האחרונה בין פומפאו לנתניהו נערכה לפני כחודש במסגרת ועידת ורשה לקידום השלום והביטחון במזרח התיכון. אז אמר פומפאו כי "לא ניתן להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון בלי להתעמת עם איראן. היא משפיעה על תימן, חמאס, חזבאללה ועיראק, ולכן אי אפשר להגיע לשלום בלי להתמודד עם איראן". 

בפתח הפגישה הודה ראש הממשלה לשר החוץ האמריקני ואמר: "אני רוצה להודות למזכיר המדינה פומפאו וסגן הנשיא, מייק פנס, וממשל טראמפ על הוועידה המדהימה הזו". נתניהו הוסיף כי "זו נקודת מפנה היסטורית, חדר עם 60 נציגים ושרי חוץ מעשרות ממשלות, ראש ממשלה ישראלי ושרי חוץ ממדינות ערב מובילות, עמדו ביחד ודיברו בעוצמה ובהירות נדירה נגד איומים משותפים מהמשטר האיראני. המסקנה העיקרית שלי היא שחייבים להמשיך את זה בדרכים אחרות לאותה מטרה". 

חדשות 13

art

 צבע אדום