האם בג"ץ יפסול את מועמדותו של מיכאל בן-ארי לכנסת?

שופטי בג"ץ צפויים לפרסם בשעות הקרובות את החלטתם האם לקבל את העתירות שנועדו למנוע ממיכאל בן-ארי, עופר כסיף ומפלגת רע"ם-בל"ד להתמודד לכנסת • לפי ההערכות, מצבו של בן-ארי הוא הבעייתי ביותר

פוליטי 17.3.2019 | 14:03

פלאש 90

האם בג"ץ יפסול את מועמדותו של מיכאל בן-ארי לכנסת? והאם עופר כסיף ומפלגת רע"ם-בל"ד יוכלו להתמודד בבחירות? שופטי בג"ץ צפויים לפרסם בשעות הקרובות את החלטתם האם לקבל את העתירות שנועדו למנוע מהמועמדים ומהרשימה להתמודד לכנסת, עתירות הוגשו משני הצדדים של המפה הפוליטית.

לפי ההערכות, מצבו של בן-ארי הוא הבעייתי ביותר, הואיל והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, קבעו כי יש לפסול את בן-ארי ולא לאפשר לו להתמודד לכנסת, בעילה של הסתה לגזענות. היועמ"ש ציין כי עיקר המשקל ניתן לאמירות של בן-ארי, המלמדות באופן מובהק על כך שבן-ארי מסית לליבוי יצרים שיטתי נגד האוכלוסייה הערבית על יסוד לאומי-אתני. זאת, באופן המביא איבה ומדנים ומעמיק תהום.

עוד מסר היועץ המשפטי כי בן-ארי קורא לשלילה אלימה של זכויות האוכלוסייה הערבית, לביזוי שיטתי ומכוון של האוכלוסייה הערבית, המאובחנת כמובן לפי יסוד לאומי-אתני כ"אומה רצחנית", "בעלי אופי בוגדני ורצחני", "אנשים שמבינים רק כוח" וכיו"ב. מכלול מתמשך וחמור זה מלמד כי יש הצדקה לפסילת בן-ארי, הכול על-פי ההגדרות המדויקות שקבעה הפסיקה.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הזהיר מפני פסילה של מיכאל בן-ארי על-ידי בג"ץ: סמוטריץ' אמר: "אני מבקש להזכיר להם (לשופטים. ח',מ') שלא הם יקבעו. לא בביטחון, לא בהתיישבות ביהודה ושומרון, לא במסתננים וגם לא בשאלה את מי אתם תוכלו לבחור. אם הם יפסלו חלילה את בן-ארי, אנחנו נצטרך 'הר של מנדטים' כדי להחזיר אחרי הבחירות את בג"ץ לגודלו ולתפקידו הטבעי".

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום