"לחצים פוליטיים": יו"ר ועדת ההיתרים שפסל את מימון נתניהו התפטר

חבש, שעמד בראש הועדה שמנעה מראש הממשלה לקבל כספים מאנשי עסקים למימון הגנתו, הגיש את התפטרותו. במכתבו כתב כי הסיבה היא "פרסומים שגרמו לתחושה שמופעלים על הוועדה לחצים פוליטיים". על ההתפטרות דווח לראשונה בחדשות "כאן"

פוליטי 16.3.2019 | 20:56

תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר הוועדה למתן היתרים עוני חבש הגיש לפני עשרה ימים מכתב התפטרות. חבש עמד בראש הוועדה שמנעה מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל כספים מאנשי עסקים למימון הגנתו. במכתב ההתפטרות כתב חבש כי הסיבה היא פרסומים שונים שגרמו לתחושה שמופעלים על הוועדה לחצים פוליטיים. על ההתפטרות דווח לראשונה בחדשות "כאן".

לפני חמישה ימים עתר נתניהו לבג"ץ בדרישה להפוך את החלטת הוועדה ולאפשר לו לקבל כספים ממקורביו לצורך מימון הגנתו המשפטית. העתירה הוגשה באמצעות עורכי דינו של נתניהו - נבות תל צור, טל שפירא ועמית חדד.

נתניהו, שעומד בפני הגשת כתב אישום כפוף לשימוע בשלושה תיקים בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, ביקש לקבל עד שני מיליון דולר מבן דודו נתן מיליקובסקי ומאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. ראש הממשלה נדרש להיתר מיוחד, שכן על פי כללי ועדת אשר למניעת ניגוד עניינים של חברי ממשלה, אסור לשר לקבל כל שכר או טובת הנאה מלבד משכורתו מהמדינה.

ועדת ההיתרים דחתה את בקשתו וקבעה כי מימון הוצאות משפט הנובעות מחקירה פלילית, הכוללת חשש למעשים פליליים בקשר עם בעלי הון שונים, לא ראוי שייעשה בידי בעלי הון. "מימון זה עלול לפגוע באמון הציבור בשלטון בהקשר של טוהר המידות", נכתב. עוד נקבע כי על נתניהו להחזיר למיליקובסקי 300 אלף דולר שכבר קיבל למטרה זו.

וואלה

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום