מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

במחאה על המצב הכלכלי: הפגנות ברחבי הרצועה, גבר הצית את עצמו

בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי הגבר שהצית את עצמו גורש מביתו אחרי שלא שילם דמי שכירות. ברחבי עזה פרצו מחאות נגד יוקר המחייה. "להפיל את עבאס"

במחאה על המצב הכלכלי: הפגנות ברחבי הרצועה, גבר הצית את עצמו
ארכיון צילום: פלאש 90

הפגנות סוערות מתקיימות היום (שבת) ברחבי רצועת עזה. המפגינים מוחים על המצב הכלכלי, נגד שלטון חמאס והרשות הפלסטינית. ברשתות החברתיות הופץ סרטון של גבר בן 32 שהצית עצמו בכניסה למרפאה באזור פאח'ורה בג'באליה, לאחר שחמאס גירש אותו מביתו בגלל שלא יכול היה לשלם דמי שכירות.

הפלגים הפלסטינים נפגשו בעקבות המצב, ובהודעה שפורסמה הם קראו להוציא את אנשי מערכת הביטחון והחמושים מהרחובות ולשחרר את כל העצורים מההפגנות האחרונות. הפלגים הביעו תמיכתם בדרישות הצודקות של הצעירים בעזה וקראו לחמאס להתנצל על תקיפת המפגינים. ואמרו היום כי הם מכבדים את זכויות וחופש הפרט והכלל והזכות להפגין ואמרו כי הם מגנים כל סוג של דיכוי.

בנוסף, קראו לגורמים האחראים בעזה להפסיק את הגבייה והמיסים על הסחורות, להגביל את מחירי הירקות בשוק המקומי ואת מחירי הסחורות ולא להשאיר אותן למשחק של הסוחרים.

אתמול פלסטינים רבים הפגינו בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה במחאה על יוקר המחיה ובדרישה להפסיק את הטלת המסים. בתגובה פתחו כוחות חמאס בירי לעבר המפגינים.

זהו היום השלישי למחאות ברצועה, שנערכו שלשום בשני מוקדים ונענו גם כן באש מצד חמאס. דובר המשטרה המקומית בעזה מסר כי קבוצת צעירים חסמו כבישים והבעירו צמיגים.

כמה מהפלגים הפלסטינים הביעו השבוע את התנגדותם לדיכוי ההפגנות העממיות שיצאו מרצועת עזה. דובר פתח, עאטף אבו סיף, אמר כי דיכוי המפגינים בעזה הוא הפרה של ערכים לאומיים. "ההתייחסות למפגינים בדרך נפשעת זו ודיכויים באלימות, תקיפת עיתונאים וחטיפת עשרות אזרחים הן הפרות ברורות של כל החוקים והמנהגים".

חבר החזית העממית לשחרור פלסטין קאיד אל-ג'ול טען כי ההפגנות יחריפו את המשבר הפנימי ברצועה ויחלישו את העמידה האיתנה. החזית הדמוקרטית מסרה כי לא ניתן לקבל דיכוי הפגנות בדרישה לחיים בכבוד והפסקת המסים.

 

וואלה

art

 צבע אדום