מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נפסלה מועמדותו של איש השמאל הקיצוני

וועדת הבחירות המרכזית קיבלה את דרישת המפלגות 'עוצמה יהודית' ו'ישראל ביתנו' לפסילת התמודדותו של עופר כסיף מ'חד"ש' לאחר שבראיון לעיתון 'הארץ' את ישראל וצה"ל למשטר הנאצי

נפסלה מועמדותו של איש השמאל הקיצוני
מטאנס שחאדה צילום: דוברות בל"ד

עופר כסיף, הואשם, שבראיון לעיתון 'הארץ' השווה את מדינת ישראל וצה"ל למשטר הנאצי, ובנוסף קרא להילחם ב"יודו-נאציזם" כהגדרתו, הביע תמיכה בשינוי ההמנון וכינה את שרת המשפטים, איילת שקד, "חלאה ניאו-נאצית". כסיף לא בא לדיון, אך נקרא אליו לאחר שיו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, התעקש על נוכחותו. "אני בא מרקע אקדמי, ותחום ההתמחות שלי הוא בין השאר הנושא של פשיזם, נאצים ולאומיות בכלל", הסביר כסיף את התבטאויותיו. "כשאני מדבר עם חבר או כותב פוסט כאדם פרטי, אני משתמש במטאפורות. כשהשתמשתי במונחים שהוזכרו - אלה היו מטאפורות". בחודש שעבר, בראיון ל"הארץ", אמר כסיף בין השאר כי ישראל מבצעת בפלסטינים "רצח עם זוחל".

מעוצמה יהודית נמסר כי "השכל הישר ניצח בועדת הבחירות. אין מקום לאדם השולל את אופיה היהודי של המדינה ולתומך טרור מובהק בבית המחוקקים הישראלי. אנו מקווים שבית המשפט העליון יבין את הדברים, וילמד את כסיף כי אין מקומו בפרלמנט הישראלי, אלא לכל היותר בפרלמנט הסורי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום