מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עיקרי המצע של כחול לבן: י-ם לא תחולק, טיפוח גושי ההתנחלויות

כמה מהעמדות, שהגיעו לידי חדשות 13, מראות על כוונה לשבור ימינה • נתניהו נשמע בהקלטה מעביר לבכירי הליכוד את מסריו לבחירות: "גנץ הלך לטקס זיכרון למחבלי חמאס"

עיקרי המצע של כחול לבן: י-ם לא תחולק, טיפוח גושי ההתנחלויות
ארכיון צילום: פלאש 90

מפלגת כחול לבן של בני גנץ ויאיר לפיד תחשוף ביום שלישי את מצע הבחירות שלה. לחדשות 13 נודע על כמה מהעמדות שתציג המפלגה, שנראה כי מתכוונת לשבור ימינה.

המפלגה שקוראת תיגר על ראש הממשלה בנימין נתניהו תציג את המסרים הבאים: ירושלים לא תחולק – מאוחדת בריבונות ישראל, שליטה ישראלית בבקעת הירדן, שמירה על גושי ההתנחלויות ביהודה ושומרון וטיפוחם ונכונות למו"מ מדיני עם הרשות הפלסטינית.

בנוגע לחוק הלאום, ידובר על הכנסת ערך השוויון, אך ההחלטה נשארה עמומה: לא ברור אם תציע המפלגה לתקן את חוק הלאום עצמו, או להוסיף חוק נוסף.

בתוך כך, בימים האחרונים כינס נתניהו את בכירי מפלגתו והעביר להם תדרוך באשר למסרים אותם להעביר בהמשך מסע הבחירות. "התקשורת עושה הכול כדי להסתיר שבבחירות האלה הבחירה האמיתית זה בין ממשלת ימין שלנו בראשותי לבין ממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ", נשמע נתניהו בהקלטה מתוך שיחה שקיים בימים האחרונים עם בכירים בליכוד, שהגיעה לחדשות 13. "המועמד לראשות הממשלה הולך לטקס זיכרון למחבלי חמאס שרוצחים ישראלים. מה יכול להיות יותר שמאל מזה? זה מה שצריך להדגיש".

בכחול לבן מרוצים מהסקרים שהתפרסמו בשבוע האחרון ומגיבים למסרים של נתניהו. "מי שקורא לעצמו 'ימין חזק' ובאמת תמך בהתנתקות ושחרר 1,000 מחבלים עם דם על הידיים, זה שפינה יישובים בשנים האחרונות, כל מה שהוא מסוגל להגיד זה 'שמאל וערבים'", אמר יועז הנדל ממפלגת כחול לבן. "במקום להתעסק במצע שלו, מה הוא מציע מחר בבוקר".

מחר הליכוד יתניע את מסע הבחירות שלו בכנס גדול, בו סביר להניח יישמעו אותם מסרים של נתניהו, וייתכן שאף בטון חריף יותר.

אתמול פורסם כי מהשבוע, הרביעייה הראשונה של כחול לבן צפויה להיחשף לתקשורת במידה רבה יותר. בין השאר הם ייצאו לסיורים ברחבי הארץ וגבי אשכנזי, שהצטרף כבונוס לאיחוד, יתחיל להתראיין בריאיונות פוליטיים. 

מפלגת כולנו, שעל פי סקרי סוף השבוע נכנסת לכנסת עם ארבעה מנדטים בלבד, תשמש ככל הנראה כלשון המאזניים במאבק על השלטון שמתנהל בין כחול לבן לליכוד. בכולנו מתנהל בימים אלו ויכוח סוער שסובב למרבה ההפתעה לא במי לתמוך אחרי הבחירות - אלא באיזו נחרצות לגלות לציבור שהם הולכים לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשבוע שעבר ניהלו בכירי המפלגה דיון על הנושא. במהלך הדיון טען השר אלי כהן, שמזוהה כפלג הליכודניקי בכולנו, כי עליהם להודיע על תמיכתם בראש הממשלה כבר עכשיו, ואילו יועצי המפלגה, בהם גם יועצו האישי של היו"ר משה כחלון התעקשו כי כדאי לשמור על עמימות בנושא. ואכן, אף שח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה ביום שבת מילים די חמות על מפלגתו של גנץ, כחלון עדיין מסרב להגיד על מי ימליץ לראשות הממשלה. 

חדשות 13

art

 צבע אדום