מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תושבי עוטף עזה נגד טל רוסו: "מנותק"

מספר 2 בעבודה עורר סערה בסוף השבוע כשקרא לתושבי עוטף עזה "להפסיק עם הבכיינות" מול טרור העפיפונים. ראש המועצה האזורית אשכול: "דברים מנותקים ומקוממים". ראש המועצה האזורית מרחבים: "זלזול מיותר"

תושבי עוטף עזה נגד טל רוסו: "מנותק"
ארכיון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

תושבי עוטף עזה זועמים על הדברים שאמר טל רוסו, מספר 2 במפלגת העבודה ולשעבר מפקד פיקוד דרום, שקרא להם להפסיק עם "הבכיינות" ולגלות "קצת יותר חוסן" אל מול טרור העפיפונים. מספר ראשי רשויות מתחו ביקורת חריפה על הדברים וטענו כי בתקופת פיקודו של רוסו במרחב המציאות הביטחונית רק החריפה.

רוסו עורר סערה בעקבות דבריו בריאיון למוסף 7 ימים של "ידיעות אחרונות" ביום שישי, אז פגע באחד ממעוזי הבוחרים הבולטים של מפלגת העבודה - יישובי עוטף עזה. "אני חושב שנכון היה שתושבי עוטף עזה יגלו קצת יותר חוסן. הייתי מופתע מסוג הבכיינות סביב טרור העפיפונים", אמר רוסו והוסיף כי חשוב להפגין חוסן מול הטרור כי אחרת זה משחק לידי האויב.

דבריו עוררו זעם בקרב תושבי העוטף. גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר: "הדברים מנותקים ומקוממים. תושבי עוטף עזה משלמים מחיר עד היום על מדיניות הכלת הטפטופים שהיה הוא אחד מקברניטיה, והיום היא בצורת בלוני ועפיפוני תבערה. מטל רוסו הייתי מצפה ליותר הבנה וענווה מול תושבי עוטף עזה".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אמר: "הייתי מצפה דווקא ממנו, לחזק את מי שכעת מתמודד עם התוצאות ומגלה חוסן. לגור בעוטף עזה זו ציונות, ואנחנו נשמח אם במקום לבקר אותנו בריאיון בחירות בעיתונות, תגיע לבקר כאן בעוטף, אולי אפילו לגור כאן. לך תדע, אולי אפילו תזכה להכיר את הגיבורים האמיתיים של המדינה שבוחרים לחיות כאן".

ביקורת נשמעה גם מצד יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', שאמר: "הגיע הזמן להבין שהתושבים כאן חיים במציאות אחרת. הזלזול והביקורת כלפי אלה שחיים כאן מיותרים. ראשי הרשויות והתושבים מתמודדים עם אתגרים שלא ידענו קודם, וכולם מגלים איפוק וחוסן ראויים לשבח. פוליטיקאים, תשקיעו את האנרגיות והעשייה במציאת פתרון".

לאחר פרסום הכתבה רוסו ניסה למזער נזקים, וכתב: "אני מעריך ומעריץ את תושבי העוטף, ליוויתי אותם בתקופות קשות מאוד של פיגועים ותקיפות יומיומיות, למדתי להכיר את תושבי היישובים הסמוכים לגדר ואת עמידתם האיתנה כשהייתי אלוף פיקוד דרום. בנושא טרור העפיפונים, כוונתי הייתה שהרעש שאנחנו יוצרים, מגביר בקרב האויב את המוטיבציה להגברת טרור העפיפונים".

mako

art

 צבע אדום