מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גנץ ולפיד נגד מפלגת בל"ד

אחרי שמפלגות השמאל דרשו לפסול את מפלגת "עוצמה יהודית" מריצה לכנסת - דרישה אליה הצטרפה גם מפלגת "כחול לבן" - מתכוונים בליכוד להגיש דרישה דומה, כלפי מפלגת בל"ד. "כחול לבן" צפויה לתמוך

גנץ ולפיד נגד מפלגת בל"ד
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

במפלגת "הליכוד" מתכוונים לפנות לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה למנוע ממפלגת "בל"ד" להתמודד בבחירות לכנסת - בדומה לדרישה שהגישה "מרצ" לגבי מפלגת "עוצמה יהודית". מפלגת "כחול לבן", שתמכה בדרישת "מרצ", צפויה לתמוך גם בדרישת "הליכוד". 

 הדרישה לפסילת "עוצמה יהודית" הוגשה אתמול לוועדה, בטענה מדובר במפלגה גזענית ששוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. במקביל לפניית "מרצ", הגישה גם חברת הכנסת סתיו שפיר ("העבודה") פנייה דומה.

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר אז בתגובה: "עתירת מרצ ומכתבה של ח"כ סתיו שפיר מביכים, וניכר שלא התקבל יעוץ משפטי לפני שניסחו את העתירה ואת המכתב. לבקש לפסול את ד"ר בן ארי בגלל ביקורת על בג"ץ או לפסול את עו"ד בן גביר בגלל שייצג בתיק דומא ואמר שאסור להגדיר את התיק כתיק של טרור זו עלבון לעולם המשפט".

עוד מסרו: "ניכר שמרצ והעבודה במצוקת מנדטים ולכן מנסים לעסוק בגימיקים במקום במהות. שוב מתברר שמפלגות שמתהדרות בחופש הביטוי מתגלות כצבועות ומתחסדות וכפי הנראה בעיני מרצ לגיטימי לבקר את אבו מאזן מעודד הטרור אך לא לגיטמי שבכנסת ישבו אוהבי ישראל הפועלים למען מדינת ישראל".

mako

art

 צבע אדום