מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביקור ראשון מתחילת המלחמה: אסד נפגש עם חמינאי ורוחאני באיראן

על רקע מאמצי ישראל וארה"ב נגד ההתבססות האיראנית, נשיא סוריה נפגש עם נשיא איראן ועם מנהיגה הרוחאני. זו המדינה השנייה שבה הוא מבקר מאז 2011. אסד בירך את המנהיגים לרגל 40 שנה למהפכה האסלאמית: "מודל למדינה חזקה החסינה מהתערבות חיצונית"

ביקור ראשון מתחילת המלחמה: אסד נפגש עם חמינאי ורוחאני באיראן

לראשונה מתחילת מלחמת האזרחים, נשיא סוריה בשאר אסד הגיע היום (שני) לביקור בטהראן ונפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני ועם המנהיג הרוחני של המדינה עלי חמינאי.

בהודעה מלשכת הנשיאות בדמשק נמסר כי "במהלך פגישתו בירך הנשיא אסד את חמינאי ועם ידידו העם האיראני 40 שנה לניצחון המהפכה האסלאמית, שבארבעת העשורים שעברו היוותה מודל לבניית מדינה חזקה, בעלת יכולת להגשים את האינטרסים של עמה וחסינה מפני התערבויות חיצוניות".

אסד עם חמינאי, היום (צילום מסך)

הפגישה של אסד עם ההנהגה האיראנית התקיימה על רקע המאמצים של ישראל וארצות הברית לדחוק את איראן מסוריה. הנושא יעמוד בראש סדר העדיפויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שיחד עם איראן תומך צבאית במשטרו של אסד, בהמשך השבוע.

איראן היא המדינה השנייה בלבד שבה מבקר אסד מאז תחילת המלחמה ב-2011. הראשונה הייתה רוסיה, שבה נפגש עם פוטין שלוש פעמים מאז תחילת המעורבות הצבאית של מוסקבה ב-2015.

אסד עם חמינאי, היום  (צילום מסך)

וואלה

art

 צבע אדום