מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ברקע העימותים בהר הבית: המשטרה עצרה את ראש מועצת הוואקף

מלבד עבד אל-עזים סלהב, נעצר הבוקר גם סגן מנהל הוואקף המוסלמי בירושלים, נאג'ח בקיראת. השניים מצטרפים לעשרות פלסטינים שנעצרו לאורך השבוע האחרון בהר הבית

ברקע העימותים בהר הבית: המשטרה עצרה את ראש מועצת הוואקף

נאג'ח בקיראת, סגן מנהל הוואקף המוסלמי בירושלים, נעצר הבוקר (ראשון) על ידי כוחות הביטחון - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. בנוסף נעצר גם עבד אל-עזים סלהב, ראש מועצת הוואקף החדשה שהירדנים הקימו עם הרשות הפלסטינית. השניים מצטרפים לשורת מעצרים שבוצעו לאורך השבוע האחרון סביב הר הבית.

בלילה בין חמישי ושישי עצרה המשטרה 60 חשודים מחשש להפרות סדר בהר הבית במהלך תפילות יום השישי. מהמשטרה נמסר כי העצורים חשודים בהסתה והפרות סדר, ונעצרו במסגרת היערכות המשטרה ועל סמך ידיעות מודיעיניות. בשעות הצהריים הסתיימו התפילות ולא דווח על עימותים. זאת, לאחר שהמשטרה לא מנעה מאלפי המתפללים שהגיעו להיכנס למתחם ולמבנים ליד שער הרחמים.

(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

המשטרה ביקשה להאריך בחמישה ימים את מעצרם, אך בית משפט השלום בירושלים דחה את הבקשה וציין שלא עולה מהחקירה חשד לגביהם, והוא מתבסס על פרסומים ברשתות חברתיות. השופט נאיל מהנא האריך את המעצר עד שעתיים אחרי התפילה, "בשים לב לעובדה שמדובר בחשש להתפרעות שלא הייתה, תוך האיזון הראוי מחד לשמור על ביטחונו של הציבור אולם מאידך לשמור על חירות המשיבים ועל חופש הפולחן". כניסתם לאל אקצה נאסרה עד יום ראשון.

במהלך השבוע שעבר נעצרו עשרות פלסטינים בהר הבית, שניסו לפרוץ למבנה שסגור מ-2003, בטענה ששימש גורמי טרור. בשבוע שעבר ערכה מועצת הוואקף תפילה במבנה, והמשטרה החליטה לנעול את השערים המובילים אליו. השבוע נערכו תפילות סמוך למקום, ואז ניסו כמה מהמתפללים לפרוץ את השערים, ונעצרו.

המשטרה הוציאה הודעה חריגה על כך, בה נכתב כי "ביומיים האחרונים נעשו ניסיונות לפרובוקציות סביב חדרים הנמצאים באזור שער הרחמים בהר הבית, וסגורים על פי צו משנת 2003, וזאת כי שימשו גורמי טרור. לאחרונה, ניסו אנשי וואקף ליצור מצג שווא של שינוי לכאורה בסטטוס במקום. משטרת ישראל לא תיתן לאף גורם להפר חוק או לפגוע בסטטוס קוו".

וואלה

art

 צבע אדום