מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גלנט: "משימתה של הממשלה הבאה תהיה לטאטא את האיראנים מכאן"

השר גלנט "אני חושב שמדינת ישראל ניצבת בפני סכנה מאוד גדולה והיא איראן". לדבריו, "אני חושב שיש לנו הזדמנות, במיוחד בשנים הקרובות, לעקור את האיראנים מסוריה, ולנתק את הרצף הזה מהמפרץ הפרסי ועד הים התיכון"

גלנט: "משימתה של הממשלה הבאה תהיה לטאטא את האיראנים מכאן"
אילוסטרציה צילום: יהב גמליאל, פלאש 90

השר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, אלוף (במיל׳), יואב גלנט התייחס לאירועים בסוריה ואמר: ״אני חושב שמדינת ישראל ניצבת בפני סכנה מאוד גדולה והיא איראן. האיראנים פועלים כתמנון, הראש שלו נמצא בטהרן ועוסק בפיתוח נשק גרעיני ובפיתוח כלכלי, והזרועות שלו נשלחות בכל המזרח התיכון: תימן, עיראק, סוריה ולבנון".

"היעד של האיראנים הוא לייצר לחימה בין ישראל לבין השכנות שלה באמצעות כוחות מיליציוניים: חיזבאללה, חמאס, ג׳יהאד איסלאמי ואחרים. הם מממנים גם את הסונים וגם את השיעים, ובזמן שאנחנו נלחמים עם השלוחות שלהם, הם למעשה מפתחים נשק גרעיני. לשמחתינו ראש הממשלה שם את העניין הזה בעשור האחרון על הפרק, במיוחד לפני חמש שנים בנאומו".

"זו סכנה מאוד גדולה. אנחנו נאבקים נגד האיראנים בסוריה, כי אנחנו לא מוכנים שיהיה צבא איראני בסוריה ושלא תיפתח חזית שנייה, ושלא יעבור נשק מפר איזון מאיראן דרך סוריה לכיוון לבנון. אם אנחנו נירדם אנחנו נקבל מאה אלף טילים לא רק בחזית הלבנונית, אלא גם בחזית הסורית איראנית".

"ולכן בעניין הזה חייבים לעמוד על המשמר ולטאטא את האיראנים מכאן. ואני חושב שיש לנו הזדמנות, במיוחד בשנים הקרובות, זאת תהיה משימתה של הממשלה הקרובה בצד האסטרטגי בטחוני. לעקור את האיראנים מסוריה, ולנתק את הרצף הזה מהמפרץ הפרסי ועד הים התיכון. ראש הממשלה מוביל את זה ביד בטוחה ועם הרבה שיקול דעת".

חדשות JDN

art

 צבע אדום