מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"שולחים חיילים לשטחים ומקבלים חיות אדם"

העיתונאית אושרת קוטלר תקפה הערב את חיילי הגדוד החרדי וכינתה אותם "חיות אדם" - דבריה הקשים מעוררים סערה רבתי • רה"מ נתניהו: "דבריה ראויים לכל גינוי" • בנט: "חיות אדם אלו המחבלים שרוצחים ילדים במיטתם" • אמסלם: "תדברי יפה על החיילים שלנו"

"שולחים חיילים לשטחים ומקבלים חיות אדם"
חיילי הגדוד, אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

העיתונאית אושרת קוטלר, מגישה בכירה ב"החדשות 13" (ערוץ 10 לשעבר י.א), מעוררת סערה הערב (מוצאי שבת) בשל ביקורת חריפה שהטיחה בחיילי צה"ל, בעקבות כתבה שפרסמה על חיילי גדוד "נצח יהודה".

בסיום הכתבה, שהובאה במהדורה המרכזית של הערוץ והביאה את סיפורם של חמישה לוחמים מגדוד "נצח יהודה" החשודים לכאורה כי גרמו חבלות לשני עצורים במהלך פעילות נגד אנשי חמאס ברמאללה, קוטלר הביאה סיכום משלה.

לדבריה, חיילי הגדוד החרדי "נצח יהודה" התנהגו כ"חיות אדם", ומה שהביא אותם להתנהג כך זה מה שהיא מגדירה "כיבוש". 

"שולחים את הילדים לצבא, לשטחים ומקבלים אותם חיות אדם", אמרה והוסיפה: "זו התוצאה של הכיבוש"; כאשר כוונתה לכך שצה"ל הוא ה"כובש".

זמן קצר לאחר פרסום הכתבה הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני גאה בחיילי צה״ל ואוהב אותם מאוד. דבריה של אושרת קוטלר ראויים לכל גינוי".

שר החינוך נפתלי בנט: "אושרת, התבלבלת. חיילי צה"ל מוסרים את נפשם כדי שאת תוכלי לישון בשקט. חיות אדם אלו המחבלים שרוצחים ילדים במיטתם, נערה שהולכת לטיול או משפחה שלמה שנוסעת בכביש. חיילי צה"ל הם הילדים שלנו, העוצמה שלנו. תתנצלי".

גם יו"ר הקואליציה דודי אמסלם הגיב לדברים: "אושרת קוטלר, תדברי יפה על החיילים שלנו. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. אני גאה בחיילי צה"ל. בזכותם אנחנו כאן".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום