מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הערכה: אישום נגד רה"מ בתיק 2000

פרסום ראשון: אחרי התלבטות של היועמ"ש ובכירי הפרקליטות בשאלה אם לגנוז או לא את התיק שבמרכזו שיחות נתניהו-מוזס, מנדלבליט צפוי להחליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע. הסעיף המסתמן: ניסיון לקבלת שוחד‎

הערכה: אישום נגד רה"מ בתיק 2000

תיק 2000 (פרשת מוזס-נתניהו) היה המורכב ביותר להכרעה בעקבות הבדלי גישות קוטביים בין חברי הצוות שפועלים סביב היועץ המשפטי לממשלה. הערב (חמישי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית שהיועמ"ש מנדלבליט נוטה לאמץ את עמדת הפרקליטות שקובעת כי יש להאשים את ראש הממשלה בניסיון קבלת שוחד.

מנדלבליט עצמו הסתייג תחילה מהתיק וההקלטות שסיפק ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה שחתם על הסכם מדינה, שבן תועדו שיחות של נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. ההקלטות המתינו אצלו במשך 8 חודשים, עד שהיועמ"ש אישר לבסוף למשטרה לחקור את ראש הממשלה.

היועמ"ש כאמור הסתייג תחילה, אבל לחדשות נודע שהוא שינה את עמדתו ובנקודת הזמן הנוכחית הוא נוטה לקבל את עמדתה של עו"ד ליאת בן-ארי מפרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה ושל פרקליטות המדינה. הסעיף המסתמן הוא לא שוחד אלא כאמור ניסיון לקבלת שוחד.

מבחינת לוח הזמנים הפרקליטות לא תסיים את התיק עד סוף השבוע הקרוב. תאריך היעד כרגע הוא לפרסם את הודעת היועמ"ש לזימון נתניהו לשימוע עד לסוף החודש, קרי בשבועיים הקרובים, או לכל המאוחר עד תחילת מרס. זאת, כדי להיות מחוץ לטווח חודש הימים לפני הבחירות.

mako

art

 צבע אדום