מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר חדשות 13: גנץ בירידה, 14 מנדטים לאיחוד העבודה-מרצ

ברקע הפריימריז, עולה כי העבודה תקבל שמונה מנדטים ומרצ חמישה, ואיחוד ביניהן יעלה אותן במנדט אחד בלבד. הליכוד שומרת על כוחה, וחוסן לישראל יורדת בשלושה מנדטים

סקר חדשות 13: גנץ בירידה, 14 מנדטים לאיחוד העבודה-מרצ
ארכיון צילום: ויקיפדיה

יממה לאחר הפריימריז בעבודה, מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (שלישי) עולה כי אם תוקם רשימה חדשה של מפלגת העבודה ומפלגת מרצ, הרשימה תקבל 14 מנדטים. בראי המפה הפוליטית כיום, העבודה תקבל 8 מנדטים ומרצ 5 מנדטים. מכאן, איחוד בין המפלגות יניב עלייה במנדט אחד בלבד. 

כאמור, אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו תקבל 32 מנדטים, מספר זהה לסקר הקודם, ואילו מפלגת חוסן לישראל, בראשות בני גנץ, יורדת בשלושה מנדטים ותקבל 21 מנדטים. מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד תקבל 11 מנדטים, הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד תקבל 8 מנדטים, ומפלגות יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן ותע"ל בראשות אחמד טיבי יקבלו 7 מנדטים.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי והרשימה המשותפת בראשות איימן עודה יקבלו 6 מנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום. מפלגת כולנו בראשות משה כחלון תקבל 5 מנדטים וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן תקבל 4 מנדטים. התנועה בראשות ציפי לבני, הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ ומפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס לא יעברו את אחוז החסימה.

בתוך כך, בתרחיש של איחוד בין העבודה למרצ, הליכוד וחוסן לישראל לא מאבדות מכוחן. יש עתיד תאבד מנדט אחד, הימין החדש תישאר עם 8 מנדטים, ויהדות התורה ותע"ל יישארו עם שבעה מנדטים. מצב המנדטים של ש"ס והרשימה המשותפת לא ישתנו, כמו גם מפלגת כולנו וישראל ביתנו. התנועה, הבית היהודי וגשר לא יעברו את אחוז החסימה גם בתרחיש שכזה.  

שאלה נוספת שעלתה בסקר היא מי מתאים יותר לכהן כראש הממשלה. 46% מהנשאלים ענו כי בנימין נתניהו מתאים יותר, בעוד 36% אמרו כי בני גנץ מתאים. כמו כן, 18% ענו כי הם לא יודעים – 14% מהם יהודים ו-41% לא יהודים.

ח"כ איציק שמולי, שניצח אתמול בפריימריז, התייחס לתוצאות הסקר: "הפריימריז ובעיקר קבוצת הפייטרים המעולה שנבחרה יהוו נקודת מפנה שממנה תשתנה המגמה. יש לנו את הנבחרת הטובה והמגוונת ביותר וגם אג׳נדה ברורה עם ערכים מבוססים, שהם ורק הם הדרך לבניית אלטרנטיבה ולהובלתה של מדינת ישראל למציאות טובה יותר".

הסקר כלל 769 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-168 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס. והתשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, והתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה.

אתמול, לאחר ספירת קולות מתפקדי מפלגת העבודה בבחירות המוקדמות, חבר הכנסת איציק שמולי התברג למקום הראשון, כך שברשימה לכנסת, ולאחר השיריונים של יו"ר המפלגה, הוא יוצב במקום השלישי. אחריו הגיעו סתיו שפיר, שתוצב במקום הרביעי, ואחריהם שלי יחימוביץ', עמיר פרץ ומרב מיכאלי. איתן כבל הגיע למקום ה-11, שעל פי הסקרים האחרונים אינו נחשב ריאלי, ואחרי השריונים של יו"ר המפלגה הוא למעשה מוצב במקום ה-15.

למקום השישי, שיוצב ברשימה במקום השמיני, הגיע עמר בר-לב, ואחריו רויטל סוויד. המקום העשירי וה-11 מוקצים לשיריון של ראש המפלגה ולמזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, כך שהמועמד הבא בתור, יאיר (יאיא) פינק, יוצב במקום ה-12. אחרי פינק מוצבים מיכל בירן, גברי ברגיל, איתן כבל, סלח סאעד, אמלי מואטי, לאה פדידה, הנריקה צימרמן, נחמן שי, לילי בן עמי, גלעד קריב, משה מזרחי, מיכל צ'רנוביצקי, יוסי יונה, ישראל זיו ושאדי קבלאן.

"הלילה אני גאה להיות יו"ר מפלגת העבודה", אמר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לאחר פרסום תוצאות הפריימריז. "היום בחרנו את הנבחרת הטובה ביותר בכנסת. נבחרת שמכירה את כאבי הציבור, שמחוברת לעם. הם באמת נבחרי ציבור. הם עברו תהליך קשה של ללמוד מה הציבור רוצה ולהיות שליח ציבור. לכן, יותר מתמיד, אני גאה בדמוקרטיה של מפלגת העבודה.  זאת הנבחרת שתדע לשמור על בטחון המדינה, לנהל מו"מ מדיני של ממש, לשמור על הדמוקרטיה ולדאוג באמת לחיים של אזרחי המדינה היקרים.זאת נבחרת שתדע לחבק בחזרה את המיעוטים בישראל – ערבים, דרוזים, צ'רקסים  ובדואים ותחזיר את ערך השוויון לספר החוקים שלנו".

בתוך כך, לאחרונה פנו מספר בכירים במפלגה לגבאי וביקשו ממנו לפעול לחיבור עם מרצ או לפחות לבחון את הנושא בסקרים ולראות אילו פירות מהלך כזה עשוי להביא. זאת, בעקבות המצב הרע של שתי המפלגות בסקרים. גבאי סירב בתוקף לבחון את האפשרות, אפילו לא בסקר, ולא הסביר את החלטתו. 

החדשות 13

art

 צבע אדום