מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כוח שנערך לפגיעה בצה"ל? התקרית המסתורית של ישראל בסוריה

לפי חלק מהדיווחים על תקיפת צה"ל אמש באזור קוניטרה, בשטח הייתה תנועה של אנשי חיזבאללה או כוח מקומי שהציבו במקום תשתיות ואמצעים לקראת פעולה. עוד דווח כי בעקבות הירי נגרם נזק לתשתיות. דובר צה"ל: "לא מתייחסים לפרסומים זרים"

כוח שנערך לפגיעה בצה"ל? התקרית המסתורית של ישראל בסוריה

לפי חלק מהדיווחים הזרים על תקיפת צה"ל אמש (שלישי) יעדים במרחב סמוך מאוד לגבול הישראלי-סורי ברמת הגולן, בשטח הייתה תנועה של אנשי חיזבאללה. כמו כן כוחות הארגון שנערכו להתקפה על חיילי צה"ל הציבו במקום תשתיות ואמצעים לקראת פעולה. עם זאת, ייתכן שאולי היו אלה כוחות מקומיים שניסו להתמקם בשטח ולאיים על עורף מדינת ישראל.

עוד דווח כי האירוע התרחש בצפון מחוז קוניטרה סמוך לג'בתה אל-ח'שב במקום המכונה "אלשחאר". דובר צה"ל סרב להגיב והסכים למסור כי "לא מתייחסים לפרסומים זרים". לפי דיווחים סוריים בשטח הסורי נגרם נזק רציני לתשתיות. בין ישראל לרוסיה התקבלה הבנה כי כוחות איראנים וחיזבאללה לא יפעלו בטווח ה-80 ק"מ מגבול ישראל.

תקיפה בשדה התעופה בסוריה, לפני שנה (טוויטר)

בטלוויזיה הסורית דווח אמש כאמור על תקיפה ישראלית בדרום סוריה שבה לא היו נפגעים. בגבול רמת הגולן דווח על שמיעת פיצוצים. בסוכנות הידיעות סאנ"א טענו אמש כי טנקים ירו לעבר בית החולים ההרוס בקוניטרה ולעבר עמדה בעיירה ג'באתא אל-חשב, ועל פי סוכנות הידיעות "ספוטניק" נורו חמישה פגזי טנקים.

התקיפה הישראלית האחרונה בסוריה אירעה בחודש שעבר, נגד מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות הגנה אוויריות בכמה אזורים. זאת, בתגובה לירי לעבר רמת הגולן שלדברי צה"ל בוצע על ידי הכוח האיראני. בשבוע שעבר דווח כי טהראן מתכננת להעביר את מרכז האספקה שלה בסוריה מנמל התעופה בדמשק אל בסיס T-4 בחומס בשל התקיפות החוזרות והנשנות של ישראל.

וואלה

art

 צבע אדום