מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מסתמן: שמולי בראש, כבל בחוץ‎‏

המפלגה אמנם מתקרבת בסקרים לאחוז החסימה, אבל להפתעת המועמדים - יותר ממחצית מחברי המפלגה מילאו היום את הקלפיות והצביעו לרשימה לכנסת. מסתמן: שמולי, שפיר, יחימוביץ' ופרץ ברביעייה הראשונה

מסתמן: שמולי בראש, כבל בחוץ‎‏
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

במפלגת העבודה מרוצים מאחוזי ההצבעה הגבוהים בפריימריז שנערכו היום (שני) כשיותר מ-56% מהמתפקדים הגיעו לקלפיות שננעלו בשעה 21:30. לקראת ההכרזה הרשמית מסתמן שחבר הכנסת איציק שמולי זכה במקום הראשון ברשימה. אכזבה לאיתן כבל שמגיע למקום 15 וככל הנראה מחוץ לכנסת. 

הסקרים מנבאים כשבעה מנדטים בלבד למפלגה וחברי הכנסת נאבקים על המקומות הראשונים. מכיוון שההצבעה ממוחשבת, ההכרזה על התוצאות מתקיימת זמן קצר לאחר נעילת הקלפיות ותתקבל בזמן הקרוב. עוד מסתמן שסתיו שפיר, שלי יחימוביץ ועמיר פרץ מתברגים במקומות הראשונים אחרי שמולי. במקומות 6-8 מגיעים חברי הכנסת מירב מיכאלי, עומר ברלב ורוויטל סוויד.

על פי ההערכות הנבחרת הקודמת היא כנראה זו שגם תמשיך: יחימוביץ', שפיר ושמולי צפויים להתברג במקומות גבוהים, כמו גם עמיר פרץ, עומר בר לב ואחרים. אחד המתמודדים המעניינים בהקשר זו הוא איתן כבל, שלאחר מאבק מתוקשר מאוד עם יושב הראש גבאי, שמופיע בכל רשימות החיסול. אם כבל יצליח להיבחר יהיה בכך מעין הבעת אי-אמון בגבאי.

ההצבעה התקיימה ב-84 מוקדים ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת, כשאתר ההצבעה המרכזי נמצא בביתן 10 ב"אקספו ת"א". משום שהבחירות ממוחשבות, תוצאות האמת צפויות להתפרסם זמן קצר לאחר סגירת ההצבעה.

 "זה יום חג", אמר יו"ר המפלגה אבי גבאי כשהגיע לקלפי בבוקר. "זה יום של דמוקרטיה במפלגת העבודה, והיום אנחנו בוחרים את הנבחרת הכי טובה שתהיה בכנסת הבאה ובממשלה הבאה של מדינת ישראל וזאת תהיה הנבחרת של מפלגת העבודה בבחירות הקרובות".

על רקע הצלילה המסתמנת לפי הסקרים, ישנם פעילים שקוראים להתחבר עם מפלגת מרצ, אפשרות שגבאי לא שש לקבל בלשון המעטה: בסקר שפורסם שלשום בפגוש את העיתונות העבודה מקבלת שבעה מנדטים בלבד, פחות ממחצית ממספר המנדטים הנוכחי שלה.

mako

art

 צבע אדום