מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רה"מ בשיחות סגורות: סדר הרשימה לא בהכרח יקבע את הרכב הממשלה

נתניהו הודיע למספר שרים כי המיקומים שהוכרעו בפריימריז למפלגה לא יכתיבו מינויים לתפקידים הבכירים - תופעה שנצפתה בעבר וסביר שתקרה שוב, נוכח מיקומו הגבוה של סער

רה"מ בשיחות סגורות: סדר הרשימה לא בהכרח יקבע את הרכב הממשלה
ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע תוצאות הבחירות המקדימות לרשימת הליכוד, אמר ראש הממשלה נתניהו למספר שרים כי המיקומים בפריימריז לא בהכרח יכתיבו את הרכב הממשלה. זו לא תהיה הפעם הראשונה שזה קורה – כבר ראינו בעבר שיובל שטייניץ התמנה לשר אוצר, כאשר לא היה ממוקם בחמישייה הראשונה, והוא לא היחיד. גם הפעם מתכנן נתניהו לפעול באופן דומה, ובייחוד לנוכח מיקומו של סער במקום הרביעי - לא בטוח שהוא מתכוון למנותו לתפקיד שר בכיר.

מוקדם יותר התייחס נתניהו לתוצאות הבחירות המקדימות, ובתוך כך גם להתבטאות השנויה במחלוקת של בני גנץ בדבר פינוי יישובים: "אני מאוד מרוצה כי מתפקדי הליכוד בחרו באופן מדויק ודמוקרטי רשימה חזקה, מרשימה וטובה לישראל. הם גם הצביעו בעד ההצעה שלי לשריין שלושה מקומות. אבל הצרה היא שגם אבו מאזן מרוצה – כי בני גנץ אמר היום שהוא יבצע התנתקות שנייה ביהודה ושומרון, ואבו מאזן איחל לו הצלחה בבחירות. לכן אנחנו חייבים ללכת יחד, לנצח את הבחירות האלה ולמנוע את זה. זוהי התמצית האמיתית של הבחירות: ממשלת שמאל בראשות בני גנץ או ממשלת ליכוד בראשותי".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התייחס אף הוא לתוצאות הפריימריז: "צלחנו את השלב הראשון. הרכבנו רשימה מצוינת, אחראית, ממלכתית ולאומית. אני גאה בכם על כך שיצאתם להצביע ולהשפיע על עתיד התנועה שלנו. יחד, נבחרת מלוכדת בראשות ראש הממשלה, נצא לבחירות הכלליות, בעזרת השם ננצח, ונמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חדשים".

טרם קבלת התוצאות הסופיות, התייחסו גורמים בסביבת ראש הממשלה נתניהו לתוצאות המסתמנות של הפריימריז, והצהירו כי "ראש הממשלה מאוד מרוצה. הוא הגדיר שלושה יעדים: רשימה חזקה ואיכותית, שבראשה לא יעמוד גדעון סער, ושהצעתו לשריונים תתקבל ברוב גדול. כל היעדים האלו הושגו בהצלחה".

כ-20 שעות לאחר סגירת הקלפיות, הוכרזו הערב התוצאות הסופיות של הבחירות המוקדמות לרשימת הליכוד. למקום הראשון הגיע יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, עם 37,524 קולות. מיד אחריו, בפער של כאלף קולות, ניצב שר התחבורה ישראל כץ (36,758 קולות). למקום השלישי התברג השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (34,232 קולות) ואת המקום הרביעי תפס השר לשעבר גדעון סער (33,682 קולות). את החמישייה הראשונה סוגרת מירי רגב (32,904 קולות).

בעשירייה הראשונה שובצו בין היתר גם שר העלייה והקליטה יואב גלנט (מקום שישי), שר התיירות יריב לוין (שביעי), ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת (שמיני), השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל (תשיעי) ויו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר (מקום עשירי). 

את העשירייה השנייה פותח השר להגנת הסביבה, זאב אלקין. אחריו במקום ה-12, שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, כשהשר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, במקום ה-13. בהמשך הרשימה, סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי (14), שר העבודה והרווחה חיים כץ (15), שר האנרגיה יובל שטייניץ (16), יו"ר הקואליציה דוד אמסלם (17), ח"כ אמיר אוחנה (18), יו"ר ועדת הפנים, יואב קיש (19) ויו"ר הקואליציה לשעבר, דוד ביטן במקום ה-20. חברי הכנסת שמצאו עצמם מחוץ לכנסת הבאה הם ירון מזוז, נאוה בוקר, נורית קורן ואסנת מארק. 

גם במחוזות התנהל קרב על המקומות ברשימת המפלגה לכנסת. במחוז תל אביב הגיעה למקום הראשון מיכל שיר, שגברה על דוד שרן, החשוד בפרשת הצוללות ומי שזכה לתמיכתו של רה"מ נתניהו. במישור החוף הגיע עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס לשעבר, למקום הראשון. בשפלה ניצח פנסח עידן, ראש ועד העובדים ברשות שדות התעופה. בנגב, ניצח שלמה קרעי, שגבר על ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב, והגיע למקום השלישי. במחוז ירושלים תפס את המקום הראשון עמית הלוי, ובחיפה - אריאל קלנר. 

החדשות 13

art

 צבע אדום