מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חברי מרכז הבית היהודי יבחרו את הרשימה לכנסת הערב

יותר מ-900 חברי מרכז הבית היהודי בוחרים הערב באולם וואהל ברמת גן את רשימת המפלגה לכנסת, ובהמשך יאשררו את בחירתו של תא"ל במיל' הרב רפי פרץ לעמוד בראש הרשימה והמפלגה

חברי מרכז הבית היהודי יבחרו את הרשימה לכנסת הערב
פעילי חמאס ברצועה, ארכיון צילום: פלאש 90

יותר מ-900 חברי מרכז הבית היהודי בוחרים הערב באולם וואהל ברמת גן את רשימת המפלגה לכנסת, ובהמשך יאשררו את בחירתו של תא"ל במיל' הרב רפי פרץ לעמוד בראש הרשימה והמפלגה. המועמדים הבולטים לרשימה הם חברי הכנסת מוטי יוגב ואלי בן דהן, ודוידי בן ציון סגן ראש מועצת שומרון. על המשבצת הנשית המשוריינת למקום השלישי מתמודדות רחל מתתיה, יעל בן ישר, אורלי רפפורט זהב גנץ ומירי אברג'יל. ועם זה אם אחת מהם לא תיבחר במקום גבוה, הועדה המסדרת יכולה להצניח מועמדת מבחוץ ובהקשר הזה הוזכר שמה של עורכת הדין ניצנה דרשן לייטנר מארגון שורת הדין.

ובינתיים בתוך הבית היהודי גוברת הביקורת על בחירתו של רפי פרץ, הנחשב כפי שהדגשנו אמש בגלובס כקרוב לעמדות דתיות שמרניות במיוחד. הרבנים המשפיעים עליו שייכים לישיבת "הר המור" האם הרוחנית של הזרם החרד"לי בציונות הדתית. הביקורת מגיעה מהזרם המתון יותר בנושאי דת ומדינה וייצג אותה הרב אמנון בזק מישיבת הר עציון, אחת מישיבות הדגל של המגזר הציוני דתי. במכתב ששלח להנהגת המפלגה כתב שהוועדה המסדרת לא עמדה בהבטחתה להביא מנהיג שייצג את כלל חלקי המפלגה. בזק כתב: "כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. הרב רפי פרץ הוא יהודי יקר, איש צבא עם שירות משמעותי בעבר ואיש חינוך חשוב בהווה, צנוע ונעים הליכות, שאני מאוד מעריך ומכבד. אבל, וכאן האבל הגדול - אני מתקשה לראות במה עמדותיו שונות מאלו של בצלאל סמוטריץ' וחברי האיחוד הלאומי בנושאים העומדים על סדר היום הציבורי.

האם הוא תומך בהידברות עם החילונים על השבת במרחב הציבורי ברוח אמנת גביזון-מדן; האם הוא תומך במינוי רבנים בעלי השקפת עולם ציונית-דתית פתוחה כרבנים ראשיים וכדיינים, מבלי שהחרדים יטילו עליהם וטו; האם הוא בעד פתרון לבעיית הגיור ברוח ועדת ניסים; בעד פיתוח עולם התורה הנשי ושילוב נשים במרחב זה; ועוד ועוד. האם בנושאים כגון אלו יש לרב רפי עמדות אחרות מאלו של 'האיחוד הלאומי'? מי ייצג את הציבור שמאמין בעמדות אלה בכנסת?".

ועם זה לא נראה שההתנגדות הזו תבשיל למניעת אישור בחירתו של פרץ, ולו בשל מעמדו הפופולרי בציונות הדתית, ועברו כטייס ורב צבאי. לטובתו של פרץ התייצב חבר הכנסת לשעבר זבולון אורלב ששב לפעילות פוליטית במפלגה לאחר שהתרחק ממנה לאחר בחירת נפתלי בנט לעמוד בראשה.

פרץ יצטרך לגלות במהירה יכולות פוליטיות כדי להתמודד ראשית עם בצלאל סמוטריץ' יו"ר האיחוד הלאומי המבקש לעמוד בראש הרשימה המשותפת אם תהיה כזו. אתמול סמוטריץ' הציע בנדיבותו לפרץ את המקום השני ברשימה המשותפת והוסיף: אין סיבה שפרץ יהיה מספר אחת. הוא יודע לנהל מו"מ קואליציוני או קמפיין בחירות? הוא עשה פעם סקר בחיים?"

גלובס

art

 צבע אדום