מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפצוע קשה התעמת עם המחבל: "אדון יאסין, לא הצלחת, אני חי"

אשר אלמליח, המאבטח שנפצע בפיגוע דקירה בירושלים בשנה שעברה, הגיע לדיון בעונשו של הדוקר. אלמליח טען כי "המחבל בא לבצע פיגוע רב נפגעים - זכותי לדרוש מבית המשפט להחמיר איתו בעונש"

הפצוע קשה התעמת עם המחבל: "אדון יאסין, לא הצלחת, אני חי"
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

המאבטח אשר אלמליח, שנפצע קשה בפיגוע דקירה לפני כשנה בתחנה המרכזית בירושלים, פגש היום (שלישי) בבית המשפט בשלב הטיעונים לעונש, את המחבל שדקר אותו, לראשונה מאז התקיפה. אלמליח סיפר בדיון על יום בו אירע הפיגוע, "באתי לעבודה כמו בכל יום רגיל. התחלתי את המשמרת בשעה תשע באזור אחר מהפיגוע. כשהחלפתי את האחראי, ומה שקרה זה שקיבלנו מידע שהוא חשוד ובדקנו אותו".

אלמליח טען כי המחבל בא לבצע "פיגוע רב של נפגעים - זכותי לדרוש מבית המשפט להחמיר אתו בעונש. אמנם חזרתי לעבוד לפני שלושה חודשים, אבל במקום אחר. המעמד שלי נפגע בצורה דרסטית - אני חושש ללכת ברחוב, חושש ללכת במקומות הומי אדם, מסתכל מי הולך מאחורי. באתי להסתכל ליאסין בעיניים ולהגיד לו: אדון יאסין, לא הצלחת לעשות את מה שרצית, כי אני עומד פה חי וקיים".

הדיון היום היה אמור להתקיים בשבוע שעבר, אך יחידת "נחשון" הביאה את המחבל יאסין אבו אל-קרעה אל בית המשפט המחוזי בבאר שבע במקום לירושלים, ועל כן נאלצו לדחותו להיום.

אבו אל-קרעה, תושב שכם, הודה כי דקר ופצע קשה את המאבטח אלמליח בדצמבר 2017, והורשע במעשים. אבו אל-קרעה החליט לבצע את הפיגוע בעקבות הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל. הוא נפרד מקרוביו, רכש סכין מטבח שהחביא במעילו, ונסע לתחנה המרכזית בירושלים, תוך שהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר שהיה לו.

במהלך הנסיעה הוא כתב מעין צוואה שהתכוון לפרסם בפייסבוק, ובה נכתב "למען המולדת הקרבתי בדמי, הכל למענך יא פלסטין". הוא נבדק בכניסה לתחנה מרכזית על ידי כמה מאבטחים וכשהתבקש להוריד את מעילו משום שצפצף נעץ את הסכין בחזה של אלמליח והחל לברוח. מאבטחים אחרים ועוברי אורח עצרו אותו.

וואלה

art

 צבע אדום