מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קריאה ליועמ"ש: עצור את פעולת הותמ"ל עד לאחר הבחירות

פניה ליועמ"ש קוראת לו לעצור את פעולת הותמ"ל עד לאחר הבחירות • הסיבה: פועלים באופן פוליטי • מה עורר את הפניה ליועמ"ש ומה האינטרס של תנועת המושבים? • ומי מוזכר במכתב למנדלבליט? מנדלבליט עצמו • כלכלת בחירות

קריאה ליועמ"ש: עצור את פעולת הותמ"ל עד לאחר הבחירות

היועמ"ש אביחי מנדלבליט | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בעקבות הבחירות ההולכות ומתקרבות, אנו שומעים על יוזמות רבות של פוליטיקאים, כמו על דברים רבים אחרים, שבמהלך הקדנציה פחות מטפלים בהם, אך עם התקרב הבחירות כל הברזים נפתחים.

לאחרונה עלו טענות רבות נגד שר האוצר כחלון, שגם כאשר היה בדאבוס בשבועות האחרונים, הוא ניצל זאת לצורך הפקת סרטון בחירות. בנוסף לכך, אחד התשדירים של משרד החינוך נפסל לשידור בשל חשש לתעמולת בחירות מוסווה.

היום, (ד') נשלחה פניה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולשר האוצר כחלון, על מנת לעצור מיידית את פעילות הותמ"ל בתקופת מערכת הבחירות, ולכנס אותה רק לאחר שתוקם ממשלה חדשה. הותמ"ל היא הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, והיא זרוע ממשלתית הפועלת להגברת היצע הדירות בישראל. הוועדה פועלת תחת משרד האוצר וכעת נשמעים קולות הקוראים להפסיק את פעילות הוועדה עד לאחר הבחירות, מחשש למהלכים פוליטיים.

הפונים הם יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', ותנועת המושבים המיוצגת ע"י עורך הדין עמית יפרח פנתה ליועמ"ש.

סלע המחלוקת בין הצדדים, היא התכנית להרחבת קרית מלאכי על אדמות תימורים ולוועדת הגבולות שהתכנסה בעניין חלוקת ההכנסות מפארק התעשייה המשותף לקריית גת ולמועצות הסמוכות שפיר, לכיש ויואב.

בפניה ליועמ"ש הודגשה העובדה שאותן מועצות שכנות אינן משופעות בכסף וכי הן נסמכות על מענקי איזון ועל משרד הפנים. "הגישה למהר ולקחת מרשות ענייה אחת ולתת לרשות ענייה אחרת, לא פותרת בעיה, אלא מגדילה אותה, וייתכן ניצול לכאורה של תקופת הביניים לפני הבחירות וקבלת החלטות שיהוו קשר ישיר למערכת הבחירות הקרבה", כך חג'ג' בפנייתו ליועמ"ש.

בנוסף, הותמ"ל עוסקת היום בסוגיית חלוקת מושב תימורים, כאשר לפי התכנון חצי אחד שלו יסופח לקריית מלאכי, ואילו חציו השני יישאר תחת מועצת באר-טוביה. גם כאן נשלחה פניה ליועמ"ש על מנת להקפיא את הליכי התכנון. לדברי עו"ד עמית יפרח, שמייצג כאמור את תנועת המושבים, הם דורשים "להורות בשלב זה על הקפאת כל הליכי התכנון של המתחמים שיש בהם קרקעות לשימוש חקלאי, להימנע מלהכריז על מתחמים נוספים שיש בהם קרקע לשימוש חקלאי, וכל זאת עד לקיום דיון מסודר בעניין בנוכחות כל הגורמים הרלוונטיים לרבות נציגי תנועת המושבים". יפרח הזהיר כי באם הדבר לא ייעשה, הרי שהוא עלול לגרום בכייה לדורות.

בפניה ליועמ"ש, מוזכרים אף דברי מנדלבליט עצמו במכתב שכתב למזכיר הממשלה צחי ברוורמן ובו הוא מתבטא כי "מכאן ואילך הפכה הממשלה המכהנת לממשלה יוצאת (…) ממשלה זו ממשיכה אמנם לכהן עד שתיכון הממשלה החדשה, אלא שמרחב הפעולה ואופן הפעלת סמכויותיה, כמו גם של העומד בראשה ושל חבריה, שונים משל ממשלה רגילה".

כעת כאמור, דורשים ממנדלבליט לעצור את פעולות הותמ"ל, על מנת למנוע מצב של מהלכים חפוזים שייעשו בגלל הבחירות.

ביזנעס

art

 צבע אדום