מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"מפלגת הרמטכ"לים": מסתמן - איחוד בין גנץ ויעלון

ייתכן כי בימים הקרובים נתבשר על המיזוג המפלגתי הראשון בין השניים, שנראה כי חולקים הסכמות פוליטיות נרחבות - אך חלוקים בנוגע לאפשרות לשבת בממשלה תחת נתניהו

"מפלגת הרמטכ"לים": מסתמן - איחוד בין גנץ ויעלון
ארכיון צילום: פלאש 90

בחירות 2019: בשבוע הבא ינאם בני גנץ לראשונה, אך ייתכן כי עוד לפני כן נתבשר על המיזוג המפלגתי הראשון, שיכונן את "מפלגת הרמטכ"לים", בין המפלגות "תלם" ו"חוסן לישראל", שבראשות גנץ ויעלון. כפי שדווח בחדשות 13, נראה כי בין שתי המפלגות מתנהלים מגעים לקראת איחוד מסתמן.

ישנה הסכמה בין השניים על מרבית הפרטים הפוליטיים, אך עומדת בפניהם נקודת מחלוקת משמעותית אחת: יעלון היה רוצה שתהיה אמירה ברורה שלפיה לא יושבים בממשלה תחת נתניהו, ואילו גנץ עדיין לא מוכן לכך. אם יידרשו לכך, יכול להיות שלאחר הבחירות שתי המפלגות תתפצלנה בחזרה, אבל כפי שזה נראה כרגע יש מכנה משותף די משמעותי של הסכמות, ואולי הם יודיעו על מיזוג עוד לפני הנאום של גנץ. בשני המטות של הרמטכ"לים לשעבר היו רוצים לראות הודעה מפורשת ורשמית על המיזוג, עוד לפני הנאום של גנץ ביום שלישי.

מוקדם יותר היום (רביעי) הודיע גנץ על הכוונתו להשיק באופן רשמי את קמפיין הבחירות של המפלגה, ביום שלישי הבא בגני התערוכה. עד כה התבטא גנץ מעט באופן יחסי. בתחילת השבוע פרסמה המפלגה בראשותו ארבעה סרטוני תדמית תחת סיסמת הבחירות "ישראל לפני הכול", בהם הוצג קו צבאי ניצי, שמדגיש את עברו הביטחוני של גנץ לצד חזון מדיני מתון שקורא לשלום. 

בסרטון שכותרתו "אני לא מוכן שיחיה כאן דור שלום ללא תקווה", נשמע קולו של גנץ כשברקע תמונותיהם של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין, יחד עם נשיא מצרים לשעבר אנואר סדאת. תמונות אחרות הציגו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוחץ את ידו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר עראפת. באחד הסרטונים התגאה גנץ בחיסולו של אחמד ג'עברי, המפקד בפועל של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. הסרטון מציג את תיעוד החיסול ונכתב בו: "14 בנובמבר 2012, עזה. אחמד ג'עברי, רב המרצחים של החמאס והאחראי לחטיפת גלעד שליט מרגיש בטוח. הרמטכ"ל גנץ חושבת אחרת. רק החזק מנצח".
 
בשבוע שעבר חשפה מפלגת "חוסן לישראל" את סיסמת הבחירות שלה: "ישראל לפני הכול". "הצטרפו אליי ונצא לדרך חדשה כי צריך אחרת - ונעשה אחרת", אמר גנץ, והוסיף מיד בהומור: "נראה לי שדיברתי יותר מדי".

לפני כשבועיים, נפגש עם יעלון יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, והשניים שוחחו במשך שעה ארוכה. גורמים שמעורים בתכני הפגישה אמרו כי השניים דנו בשיתוף פעולה בין המפלגות בבחירות ובאפשרות ל"חיבורים". גורמים בסביבת לפיד ובסביבת יעלון אמרו כי בשלב זה אין התקדמות במאמצים לגיבוש גוש במרכז-שמאל שיתמודד בבחירות. מיש עתיד נמסר: "לפיד נפגש כל הזמן עם גורמים פוליטיים רבים". מלשכת יעלון נמסר: "לא נתייחס לפגישה כזאת או אחרת. יעלון מדבר באופן רצוף עם כל מי שמבינים שהגיע הזמן למנהיגות אחרת".

החדשות 13

art

 צבע אדום