מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מקורבי רה"מ על ניצן: "רוצה להיזכר כמי שהפיל את ממשלת נתניהו"

לטענתם, פרקליט המדינה "דוחף להגיש כתב אישום ודוחף את מנדלבליט לפרסם החלטה לפני הבחירות" • פרקליטי נתניהו דורשים: לפתוח בחקירה נגד הדלפות מהחקירה

מקורבי רה"מ על ניצן: "רוצה להיזכר כמי שהפיל את ממשלת נתניהו"
ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו הערב (רביעי) את פרקליט המדינה, שי ניצן, מי שעומד במוקד קבלת ההחלטות בתיקים לצד היועץ המשפטי לממשלה, בטענה שהוא רוצה להיזכר בהיסטוריה כמי שהפיל את ממשלת נתניהו.

לטענת המקורבים, "שי ניצן רוצה שיזכרו אותו כמי שהפיל את ממשלת נתניהו. הוא זה שדוחף להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה וזה שדחף ודוחף את מנדלבליט לפרסם החלטה כזו לפני הבחירות. ניצן מנסה לחבל במדינה דמוקרטית ומעוניין לבצע דבר המנוגד לדמוקרטיה. לא היה דבר כזה בתולדות מדינת ישראל".

הדברים נשמעים לאחר שבשבוע האחרון נתניהו תקף חזיתית את היועמ"ש לקראת ההכרעה בתיקי החקירות נגדו. הדברים שנאמרו נגד ניצן, ככל הנראה חלק מקמפיין שמתככנים מקורביו של ראש הממשלה, עם ידיעתו או בלי, במטרה למקד את האש לעבר פרקליט המדינה. זאת, אחרי שתקפו בחריפות את מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, את היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות עצמה.

ממשרד המשפטים נמסר הערב כי "אנו דוחים בתוקף את הטענות. היועמ"ש סומך את ידיו באופן מוחלט על עבודת כלל גורמי אכיפת החוק שעסקו בתיקי ראש הממשלה, ובמיוחד פרקליט המדינה, אשר מבצעים מלאכתם אך ורק משיקולים מקצועיים וענייניים במטרה להבטיל את שלטון החוק". מטעם ראש הממשלה נמסר כי "מדובר ב'פייק ניוז' מוחלט".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, תקפה את נתניהו לאחר הפרסום: "נתניהו שנוהג כראש מאפיה ומנסה לשסות את הציבור הישראלי נגד גורמי אכיפת החוק צריך ללכת. לא נאפשר לו להרוס את הדמוקרטיה. התנועה בראשותי תגן על עצמאותם של שומרי הסף ועל שלטון החוק. תזכרו שהבחירות האלה הן צו גיוס למלחמה על הצלת הדמוקרטיה הישראלית - לא פחות".

בתוך כך, פרקליטי נתניהו פנו הערב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ההדלפות מחקירות ראש הממשלה. לטענתם, "הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים, כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב'גילויים חדשים ומרעישים' מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד רה"מ על רקע הבחירות הקרובות וכן על מנת להפעיל לחץ לא רואי על היועמ"ש".

"מדובר בשיטפון הדלפות שלא היה כדוגמתי בתולדות מדינת ישראל וספק אם בתולדות העולם המערבי כולו, אשר בינו ובין הליך הוגן אין ולא כלום", נכתב. לדבריהם, מטרת ההדלפות היא "להשפיע שלא כדין על החלטות שעומדות להתקבל בעניינו וכן במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות המתקרבות, באופן שיש לראות בכך משום ניסיון להשפיע על ההליך המשפטי ולהטות הליך בחירות דמוקרטי, כל זאת על ידי גורמים בעלי עניין מתוך רשויות האכיפה".

חדשות 10

art

 צבע אדום