מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לאחר ההתפרעות: האסירים הביטחוניים בכלא עופר פתחו בשביתת רעב

אחרי המהומות שפרצו בכלא עופר ושריפת אחד מתאי הכלא, פתחו האסירים הביטחוניים בשביתת רעב. בגדה המערבית וברצועת עזה מתקיימות הפגנות למען האסירים הפלסטינים אחרי שהג'יהאד האסלאמי קרא לכוננות נגד "המתקפה הטרוריסטית"

לאחר ההתפרעות: האסירים הביטחוניים בכלא עופר פתחו בשביתת רעב

אחרי המהומות בכלא עופר וברקע המחאה הפלסטינית בגדה המערבית וברצועת עזה, האסירים הביטחוניים פתחו אמש (שני) בשביתת רעב. במסגרת השביתה הם החזירו את הארוחות שקיבלו אמש והבוקר, מה שמהווה הפרה משמעתית מצדם ועלול לגרור נגדם צעדים משמעתיים.

המחאה פרצה בעקבות חיפושי פתע שנערכו בבית הכלא, כחלק מפעילות השב"ס לסכל ניסיונות להוציא לפועל פיגועים מבתי כלא נפחא, מגידו, גלבוע ועופר. בעקבות מהומות, שבמהלכן 300 מאסירי כלא עופר התפרעו ושרפו את אחד מהתאים, שלושה אסירים ושני סוהרים נפגעו ופונו לקבלת טיפול רפואי ושלושה אסירים נוספים טופלו במקום.

ההתפרעות הציתה מחאה בגדה ובעזה, שכוללת עצרת למען האסירים הפלסטיניים בבית לחם, שכם וחברון היום. הנהגת הג'יהאד האסלאמי הודיעה לאסירי הארגון הכלואים בישראל על כוננות בתאי האסירים כדי "להתנגד למתקפה הטרוריסטית". גם ההנהגה העליונה של אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל איימה היום כי "מה שעשה השב"ס בכלא עופר הוא דבר חמור שיהיו לו השלכות" וכי "אסירי כלא עופר לא לבד בזירה והשעות הבאות יוכיחו זאת".

ההתפרעות בכלא עופר (צילום מסך)

בכיר חמאס מושיר מסרי אמר במסיבת עיתונאים של הפלגים הפלסטיניים מול מטה הצלב האדום בעזה כי "אם האויב מכריז מלחמה על האזרחים - נכריז מלחמה בתגובה. על הגורמים בגדה למחות ליד כלא עופר ולהכריז על אינתפאדה מול הבריונות הישראלית".

קצינים בכירים בשב"ס טענו כי ההתפרעויות החלו ככל הנראה בהנחיית ראשי הג'יהאד האיסלמי הכלואים בישראל, כשברקע התרחשו שינויים בהנהגה. הנהגת האסירים הודיעה כי "התקיפה בכלא עופר לא תעבור ללא ענישה ושב"ס יישא בהשלכות". עוד נמסר כי "לא נאפשר לבתי הכלא להיות זירה לתעמולת בחירות, החלטנו להאבק ולהגן על עצמנו ועל כבודנו. אנו מחויבים לשרוף כל תא אליו תיכנס יחידת מצדה של שב"ס". חבר הלשכה המדינית של חמאס מוסא דודין אמר כי "הארגון מטיל על הכיבוש את האחריות להשלכות התקיפה בכלא עופר. האסירים שלנו הם קו אדום".

וואלה

art

 צבע אדום