מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בגלל החרדים? חברת הטיסות האוקראינית מקשיחה את תנאיה

חברת הטיסות הגדולה באוקראינה, יוקריין אינטרנשיונל איירליינס, מקשיחה את תנאי הנסיעה – לרעת הנוסעים • הנוסעים החרדים זועמים ומאשימים את החברה באנטישימיות • תיעוד: כך טסו אברכים לאומן עם קופסאות שטריימלים על ראשם

בגלל החרדים? חברת הטיסות האוקראינית מקשיחה את תנאיה

לבושים בקופסאות השטריימלים. אברכים חסידיים בדרכם לטיסת הסיוטים של יוקריין אינטרנשיונל איירליינס | באדיבות המצלם

האם ענקית הטיסות האוקראיינית מאסה בנוסעים החרדים? מתלונות שהגיעו לידי 'ביזנעס' עולה כי חברת הטיסות הגדולה באוקראינה, יוקריין אינטרנשיונל איירליינס, שינתה לאחרונה את תנאי ומחירי הטיסות שלה בקו ישראל-קייב והקשיחה נהלים – לרעת הנוסעים.

יוקריין, נהנית בשנים האחרונות מתפוסה הולכת וגוברת בקווים מנתב"ג ולנתב"ג, בשל הביקוש ההולך וגובר לנסיעות לקברי צדיקים באוקראינה. כמו גם שנמוך קו אל-על ל-אפ ותלונות נוסעי חברת הטיסות הישראלית על מה שהם מגדירים "מטוסים ישנים" והעלות הנוספת לכבודה.

אלא שכאמור, לאחרונה שינתה החברה את מודל התמחור שלה, כך שהמחיר המוזל הוא על טרולי בלבד. המודל החדש מתומחר באופן שהוספת מזוודה לבטן המטוס תעלה לכם 110 $ (40 דולר יותר מהמתחרה הישראלית); בכרטיס הזול תוכלו להעלות כבודה בסך כולל של 7 ק"ג בלבד, במידות הכוללות את הגלגלים וללא שום תיק אישי קטן נוסף (לעומת טרולי 8 ק"ג+ תיק אישי קטן מתחת למושב במתחרה הישראלית); האוכל המוגש הינו בתוספת תשלום ואינו כשר; וכרטיס העלייה למטוס יעלה לכם תוספת של 30 $ לשני הצדדים.

בשיחה עם 'ביזנעס' טוען אחד הנוסעים כי החברה "מתעללת במכוון בנוסעים הישראלים", ללא כל הסבר מתקבל על הדעת. לדבריו, "נאסף צבר תלונות מתועדות השבוע של קנסות חסרות פרופורציה", שהוגשו בשל החזקת תיק קטן מתחת למושב. במקרה אחר, נקנס נוסע חרדי בהיקף של 72 יורו מאחר והגלגל של התיק בלט בסנטימטר יותר מהאפשר "ועל כל מיני היטפלויות שממאיסות את חיי הנוסעים בקו", כלשונו.

בתמונות שהגיעו לידי 'ביזנעס', מתועדים אברכים בדרכם לשבת בקרבת קברי הצדיקים באוקראינה, כשהם לבושים בשטריימל ועליו הקופסה עצמה, מאחר והחזקת הקופסה ביד או הוספתה לכבודה עשויה לעלות להם בקנס של עשרות ואף מאה יורו. הנוסעים חוייבו להישאר 'לבושים' בקופסאות השטריימלים למשך כל זמן ההמראה, הטיסה והנחיתה, על מנת להימנע מלהיקלע לסיטואציה שתעלה להם ביוקר.

בימים האחרונים אף הופצו בקבוצות הוואטסאפ הודעות הקוראות לנוסעים לאומן שלא להשתמש בקו האוקראיני, אלא בחלופות הישראליות. זאת, למרות התלונות הרבות על חברת אל על וסערת 'טיסת השבת', שלמרות שעברו תשעה שבועות מאז הטיסה, טרם הגישה וועדת הבדיקה את מסקנותיה ואף טרם פנתה לבירורים בקרב נוסעי הטיסה.

יוקריין אינטרנשיונל איירליינס (באנגלית: Ukraine International Airlines) היא חברת הדגל וחברת התעופה הגדולה באוקראינה. בסיסה הראשי נמצא בנמל התעופה הבינלאומי בוריספיל הסמוך לקייב. החברה נוסדה באוקטובר 1992, והחלה את פעילותה בנובמבר של אותה השנה. החברה טסה ליעדים בתוך אוקראינה, באירופה, אסיה, המזרח התיכון וצפון אמריקה.

ביזנעס

art

 צבע אדום