מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בצלאל סמוטריץ' - היו"ר החדש של סיעת 'האיחוד הלאומי'

"יש בי אימה ויראה, מכובד האחריות שהטלתם זה עתה על כתפיי", פתח סמוטריץ' • השר אריאל, שהתמודד מול סמוטריץ על ראשות הסיעה, ייאלץ עתה לפרוש ממנה לחלוטין

בצלאל סמוטריץ' - היו"ר החדש של סיעת 'האיחוד הלאומי'
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בתום בחירות פנימיות בסיעת 'האיחוד הלאומי', קטף בצלאל סמוטריץ' את ראשות הסיעה, מול השר אורי אריאל שהתמודד מולו.

סמוטריץ' ואריאל, שהכריזו שניהם על מועמדותם לראשות הסיעה - חלק מן 'הבית היהודי', היו שני השמות לבחירה הערב (שני) במרכז האיחוד הלאומי, ובסופו של דבר הוכרז על המנצח - בצלאל סמוטריץ'.

משמעות הדבר לגבי השר אורי אריאל תהיה פרישתו מן הסיעה, ואולי אף מן הפוליטיקה בכלל. כפי שדווח ב'כיכר השבת', השר אריאל מנע את האופציה של חברותו באיחוד הלאומי במקרה שלא יהיה יו"ר הסיעה.

עם זאת, סמוטריץ אינו זונח את אריאל. בדברים ראשונים לאחר בחירתו, אמר סמוטריץ: "חברים ושותפים יקרים, תודה על האמון.

"אין בי שמחה עכשיו. יש בי אימה ויראה מכובד האחריות שהטלתם זה עתה על כתפיי. הנני העני ממעש, נרעש ונפחד. בראש ובראשונה אני פונה ביראת כבוד למורי ורבי, ידידי היקר השר אורי אריאל: תודה מעומק הלב על שהנהגת את ספינת האיחוד הלאומי במשך שנים ארוכות בימים קשים וברגעי שלווה, במסירות אין קץ ובאחריות גדולה. 

"אני קורא לך אורי, בקריאה נרגשת, מעומק הלב, להמשיך ולתרום מניסיונך הרב להצלחת המפלגה. אני סמוך ובטוח שעוד נכונו לך שנים רבות של עשיה למען עם ישראל, ונשמח מאוד להיות חלק מכך".

מסיעת 'הימין החדש', של השרים בנט ושקד, נמסר: "אנו מברכים את בצלאל סמוטריץ, על בחירתו ליו"ר האיחוד הלאומי. הוא איש אידיאולוגיה ועשייה, שפיו וליבו שווים. ‬כעת, כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין למען עתיד המדינה ולמען שלמות ארצנו.‬ ‫אנחנו מודים לשר אורי אריאל על שנות פעילות ארוכות שיחקקו בתולדות הציונות".

כיכר השבת

art

 צבע אדום