מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הממשלה תבקש מבג"ץ: ארכה של חצי שנה לחוק הגיוס

במשרד המשפטים מכינים בימים אלה פנייה נוספת לבג"ץ בבקשה לדחות את ההכרעה בחוק הגיוס בשל תקופת הבחירות ובכדי לאפשר לממשלה החדשה שתקום להידרש לסוגיה המורכבת

הממשלה תבקש מבג"ץ: ארכה של חצי שנה לחוק הגיוס

במשרד המשפטים מכינים בימים אלה פנייה נוספת לבג"ץ בבקשה לדחות את ההכרעה בחוק הגיוס בשל תקופת הבחירות בה נמצא המערכת הפוליטית, כך מדווח הבוקר (שני) יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח, במשרד המשפטים יטענו בפני בג"ץ כי מאחר ומדובר בתקופת בחירות הרי שקשה להגיע להסכמות ולגיבוש מתווה מוסכם בחוק הגיוס בתקופה כזו.

בבקשה שתוגש יתבקש בג"ץ לתת הארכה לעוד למעלה מחצי שנה - עד לתאריך 28 ביולי, שהם כשלושה חודשים לתקופת כהונתה של הכנסת ה-21.

בבקשה שתוגש לבג"ץ ופורסמה ב'ישראל היום', נכתב כי "בכדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות, כמו גם לכנסת ה-21, להידרש לסוגיה המורכבת, לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה - מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלותו בעקבות התיקון תיכנס לתוקפה ביום 28.7.19, בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה-21".

כזכור, לפני כחודש וחצי, בטרם פוזרה הממשלה, אישר בג"ץ הארכה עד 15 בינואר כדי לחוקק חוק גיוס חדש. המדינה ביקשה דחייה של ארבעה חודשים, בטענה כי התפטרותו של שר הביטחון לשעבר ליברמן מצפקידו הובילו לזעזוע בקואליציה כך שאין רוב לנוסח החוק שגובש על-ידי מערכת הביטחון. בג"ץ העניק הארכה של חודש וחצי.

כעבור מספר שבועות איימו חברי הכנסת החרדיים כי לא ישתתפו בדיונים של ועדת חוק הגיוס בכנסת בשל מה שנראה, לטענתם, כוונה לקדם את החוק מבלי לערוך בו שינויים. לאחר מכן התכנסו ראשי הקואליציה וראש הממשלה הוביל לפיזור הכנסת והליכה לבחירות.

כיכר השבת

art

 צבע אדום