מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות בעזה

ההסלמה בדרום: שעתיים לאחר שרקטה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה דובר צה"ל הודיע: מטוסי קרב תקפו שתי מנהרות תת-קרקעיות של חמאס בצפון הרצועה. "צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל וכנגד טרור משטח הרצועה"

צה"ל תקף תשתיות תת-קרקעיות בעזה
אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לקראת התחממות נוספת בדרום? שעתיים לאחר שרקטה התפוצצה הלילה (מוצ"ש) בשטח פתוח בעוטף עזה דובר צה"ל הודיע: מטוסי קרב תקפו שתי מנהרות תת-קרקעיות של חמאס בצפון הרצועה. בכלי תקשורת בעזה דיווחו כי צה"ל תקף החל משעה 23:15 מספר יעדים בצפון הרצועה. זאת, שעתיים לאחר שהופעלה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. נפילה אחת זוהתה מחוץ ליישוב בשדות נגב, אין נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות הירי התושבים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים. 

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, הגיב על הנפילה בשטח המועצה ואמר: "לפני שניכנס שוב לתקופה של טרור מזדמן הכולל טיפטופי ירי, בלוני תבערה ועוד מבית היוצר של חמאס, זה הזמן לעצור את הטרור ולהגיב". עידאן הוסיף כי "כפי שהגיב צה"ל בשבוע שעבר, יש להגיב גם הפעם, ובחומרה רבה יותר. הגיע הזמן לפעול נגד ראשי חמאס ולבטל את העברת הכסף הקטארי, שאמור לעבור בשבוע הבא".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב על ירי שתי הרקטות מרצועת עזה לישראל ומתח ביקורת חריפה על הממשלה. "ממשלה שהופכת צבע אדום לשגרה של תושבי הדרום ראויה לכרטיס אדום", כתב בהודעה שפרסם.

השיגור בוצע לאחר שאתמול הפגינו כ-130 אלף פלסטינים ליד גדר הגבול. המפגינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת וגרמו לפציעה קלה של לוחם אחד. בנוסף תועדו שלושה ניסיונות חצייה של הגדר. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

mako

art

 צבע אדום