מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"השב"כ לא ירתע ממסע ההכפשות"

בשירות הביטחון הכללי הגיבו לביקורת שהופנתה כלפיהם במסגרת חקירת החשודים בפרשיית הטרור היהודי. "הטענה שהחשודים נחטפו הינה מופרכת", אמרו והתייחסו לטענה על הפעלת אלימות: "לא עלו טענות על מצבם הרפואי"‎

"השב"כ לא ירתע ממסע ההכפשות"
ארכיון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שב"כ דוחה את הביקורת: שעות לאחר שהותר לפרסום כי חקירת הפרשה הביטחונית החמורה היא החשד כי פלסטינית נהרגה בפיגוע אבנים שבוצע לכאורה על ידי קטינים יהודים - שירות הביטחון פרסם הודעה מטעמו שבו התייחס "לשקרים והטענות המופרכות שהועלו" בימים האחרונים באשר ליחס לנחקרים.

בשב"כ הדפו את הטענה שהקטינים שנחשדו בביצוע פיגוע האבנים "נחטפו". לדברי השירות,  החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט, ומייד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם. באשר לכך שנמנעה מהחשודים גישה לעורך דין ולייעוץ משפטי, בשב"כ ציינו כי ההחלטה התקבלה מכוח החוק שמאפשר זאת בנוגע לחשודים בפעולת טרור חמורה.  "צעד זה ננקט מעת לעת כלפי חשודים ערבים ויהודים כאחד", נמסר.

עוד נמסר כי באי כוחם של החשודים הגישו 2 עררים לביהמ"ש המחוזי נגד מניעת הפגישה, ולאחר שבית המשפט נחשף לחשד החמור ולראיות שנאספו - בית המשפט דחה את העררים נוכח הסכמת הסנגורים להאריך את המניעה לפרק זמן מוסכם נוסף.

בשב"כ ציינו כי הנחקרים מוחזקים לפי נוהלי שב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, וכל זאת כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס.

הנחקרים נבדקו ולא העלו תלונות כלשהן באשר למצבם הבריאותי, לא מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו. במהלך הדיונים שהתקיימו עד כה בעניין הנחקרים בבתי המשפט, הם לא העלו טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי או כל טענה בנוגע ליחס אליהם מצד גורמי החקירה.

עוד נמסר כי השב"כ מקפיד על חופש הדת של הנחקרים, ובכלל זאת הקפדה על מתן ציוד תפילה ובגדים - כולל במהלך השבת. הנחקרים מקבלים אוכל כשר ולא התלוננו לגבי איכות או כמות האוכל. יודגש כי במהלך הדיונים שאלו השופטים את הנחקרים לגבי מצבם וכאמור לא עלו טענות בנושאים אלה מצידם.

לסיכום נמסר כי "שירות הביטחון הכללי לא ירתע ממסע הכפשות והדה לגיטימציה המתנהל על ידי גורמים בעלי אינטרס, וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעולות טרור, ויעשה כן באמצעות כל הכלים העומדים לרשותו ע"פ חוק".

mako

art

 צבע אדום