מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דורשים אוטובוסים ממוגנים: שביתה באגד תעבורה בעקבות פיגוע הירי

השביתה הוכרזה בעקבות הירי אל עבר קו החברה בבית אל. בין הערים בהן לא יפעלו קווי תחבורה ציבורית של החברה: נתניה, חלק מהקווים בירושלים, גוש עציון, עוטף בנימין ועוטף ירושלים. "אל מול האיום לא מועילות הצהרות ריקות - נדרשים מעשים"

דורשים אוטובוסים ממוגנים: שביתה באגד תעבורה בעקבות פיגוע הירי
ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת אגד תעבורה הכריזה היום (ראשון) על שביתה בעקבות פיגוע הירי הלילה שבו נפצע באורח קל אחד מנהגיה. בין הערים בהן לא יפעלו קווי תחבורה ציבורית של החברה: נתניה, חלק מהקווים בירושלים, גוש עציון, עוטף בנימין ועוטף ירושלים.

הירי בוצע מעט אחרי חצות לעבר קו 140 של אגד תעבורה מירושלים לבית אל. הנהג נפצע מרסיסי זכוכית וטופל במקום, ומחקירה ראשונית עלה כי נורו ארבעה כדורים ונזק נגרם לשמשת האוטובוס. כוחות צה"ל פתחו בסריקות נרחבות אחר החשודים.

"זו הפעם השנייה בתוך חודשיים שנהג נפגע מירי בקו הזה ללא כל מענה", הסביר הבוקר ראיד משאל, יו"ר ועד נהגי אגד תעבורה. "חמור מכך: גורמי הביטחון שינו את מפת הזכאות לקווים ממוגני ירי, חרף האירוע הקודם בבית אל, בחודש נובמבר, התוצאות בהתאם. התרענו לא אחת על הצורך ברכבים ממוגנים ולא נענינו".

פיגוע הירי בקו 140 הלילה (צילום: ארגון נהגי האוטובוסים בישראל)

תם פרומוביץ, מזכיר איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים, הוסיף "משרד התחבורה והמשטרה מתעלמים באופן שיטתי ובלתי מוסבר מהאיום היומיומי על הנהגים והנוסעים. אל מול האיום הזה לא מועילות הצהרות ריקות ,הפגנות והודעות לתקשורת. נדרשים מעשים. לדאבוננו כנראה שרק בדרך השביתות נצליח לקדם את מצוקת הנהגים, כך עשינו בסוגיית השכר. כך נעשה בסוגיית האלימות".

בחודש נובמבר שני בני אדם נפצעו באורח קל מירי לעבר אוטובוס באזור בית אל. נהג האוטובוס ונוסע כבן 35, נפגעו מרסיסי זכוכית לאחר שנפגעה שמשת האוטובוס של שירות שנסע סמוך למחסום פוקוס בכביש 466.

וואלה

art

 צבע אדום