מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השב"כ התיר לפרסום את פרשת תלמידי ישיבת "פרי הארץ"

הותר לפרסום: תלמידי הישיבה שנעצרו על ידי השב"כ והמשטרה, חשודים בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה ערבייה אם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ברכבה בליל שבת

השב"כ התיר לפרסום את פרשת תלמידי ישיבת "פרי הארץ"
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית מאומצת, בתאריך ה-30/12/18 נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל מספר חשודים במעורבות בפיגוע זריקת אבנים ממנו נהרגה עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, במהלך נסיעה ברכבה בשבת בלילה בסמוך לישוב רחלים (12/10/18).

החשודים נעצרו בגין עבירות טרור חמורות ובכללן רצח. החשודים הינם קטינים הלומדים בישיבת "פרי הארץ" ברחלים הסמוכה למקום האירוע.

ביום שבת, בוקר למחרת ביצוע הפיגוע, יצאה קבוצת פעילים בנסיעה ברכב מיצהר, לישיבה ברחלים לטובת תדרוך נערים הלומדים בישיבה כיצד להערך ולהתמודד עם חקירות השב"כ.

מעבר לאמור לעיל, כל פרטי החקירה וזהות החשודים הינם תחת צו איסור הפרסום.

מאז תחילת המעצרים שב"כ מזהה מאמץ יזום ומתמשך מצד גורמים בעלי אינטרס להכפיש את הארגון ועובדיו וליצור דה לגיטימציה לפעילותו. ניסיון זה ראוי לגינוי ולאי שיתוף פעולה *ואין בו בכדי לרפות את ידי שב"כ מהמשך פעילותו לסיכול טרור באשר הוא טרור- יהודי או פלסטיני, וזאת תחת ערכים ממלכתיים ולמען ביטחון המדינה.

יודגש כי חקירות השב״כ נעשות על פי הוראות החוק והפסיקה, נתונות לפיקוח של הפרקליטות ככל הנדרש ושל בתי המשפט וכך גם ביחס לחקירה זו.

העצורים בחקירות השב"כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק.
הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה.

במהלך השנה סיכל שירות הביטחון הכללי מאות פיגועי טרור ברחבי יהודה ושומרון בין היתר- גם פיגועי טרור יהודי.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום