מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שי ניצן: האמירה ש'מיליונים ייצאו לרחובות בגלל נתניהו' - בעייתית

פרקליט המדינה התייחס לאמירותיו של יו"ר הקואליציה אמסלם על כך שאם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה - מיליונים ייצאו לרחוב ואמר כי מדובר "באמירה בעייתית מאוד". לדבריו: "להגיד לפרקליטות 'אתם קובעים מה האינטרס הציבורי' - זאת התעלמות מהדמוקרטיה"

שי ניצן: האמירה ש'מיליונים ייצאו לרחובות בגלל נתניהו' - בעייתית
יו"ר הרשימה המשותפת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הבהרותיו על רצונו לקבל החלטה בתיקי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהקדם האפשרי - פרקליט המדינה שי ניצן משתתף היום (שישי) בפאנל ביום השני של הכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בחיפה שנערך במלון דן כרמל. "האמירה 'מיליונים ייצאו לרחוב אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו' היא בעייתית מאוד, אמר ורמז לאמירותיו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם.

ניצן התייחס לשאלה מי הלקוח של הפרקליטות ואת מי צריך הגוף לייצג. "אנחנו מייצגים גם את המדינה וגם את החוק. משילות אין פירושה שאין מגבלות לכוחו של השלטון. גם הממשלה כפופה לחוק. תפקידנו לשמור על הסף. להגיד לפרקליטות: 'אתם קובעים מה האינטרס הציבורי' זאת התעלמות מהדמוקרטיה. האינטרס הוא משולב אינטרסז ציבורי ורצון העם. אל תהרגו את השליח".

במסגרת הכנס שהחל אתמול התייחס היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לתיקי נתניהו ואמר כי "רק הראיות ידברו" וההחלטות יתקבלו בצורה מקצועית ובמהירות האפשרית. בדבריו דחה מנדלבליט את הביקורת על מערכת אכיפת החוק בנוגע להתנהלותן בפרשות שבהן מעורב נתניהו.

"בשנה החולפת היו בפנינו אתגרים רבים. אולם מכל האתגרים המקצועיים, הגדול ביותר שניצב בפנינו בימים אלו הוא שמירה על עצמאות מערכת אכיפת החוק ואמון הציבור בה", אמר היועמ"ש. "למרבה הצער, בעת האחרונה נשמעות טענות חסרות כל בסיס על התנהלות מערכת אכיפת החוק, כביכול, ולצדן החלטות על כך שמיליוני אנשים בציבור כביכול לא יקבלו החלטה כזו או אחרת. אמירות אלו מבקשות לפגוע ביסודות העמוקים ביותר של שלטון החוק. הן אמירות חסרות אחריות".

את הפאנל היום בכותרת ב"משילות, דמוקרטיה וזכויות אדם" פתחה המנחה פרופ' סוזי נבות, מהמסלול האקדמי, במכללה למנהל. "דמוקרטיות לא מתות בבת אחת הן נשחקות לאט לאט", אמרה נבות ביחס לחוק הלאום. "מאמין בכל ליבי במדינה יהודית דמוקרטית. יצרו רושם כאילו הערכים היהודיים שייכים רק לימין וכאילו הערכים הדמוקרטיים שייכים רק לשמאל", אמר נזרי.

נוסף לנזרי משתתפים בפאנל שמתקיים ביום השני של הכנס בין השאר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי, שופט העליון בדימוס אהרון ברק, פרופ' יוג'ין קנטרוביץ', אוניברסיטת ג'ורג' מייסון, ופורום קהלת. פרופ' מרדכי קרמניצר, המכון הישראלי לדמוקרטיה.

וואלה

art

 צבע אדום