מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יוזמה: שמולי לראשות מפלגת העבודה

שמו של הח"כ, שכיהן בעבר כיו"ר התאחדות הסטודנטים, עלה בשיחות פנימיות כמועמד ראוי להחליף את גבאי • פעילים החלו לאסוף חתימות מצירי המפלגה כדי להביא להדחת היו"ר

יוזמה: שמולי לראשות מפלגת העבודה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שמו של חבר הכנסת איציק שמולי עלה היום (חמישי) בקרב פעילי מפלגת העבודה כמועמד ראוי להחליף את היו״ר המכהן, אבי גבאי. לטענתם, שמולי יכול להחיות את המפלגה ולשפר את סיכוייה לקראת הבחירות לכנסת באפריל.

שמולי כיהן בעבר כיו״ר התאחדות הסטודנטים והיה ממנהיגי המחאה החברתית בשנת 2011. בשנים האחרונות הוא מהווה כוח עולה ודמות אהודה במפלגת העבודה אך עמדתו לא ידועה ויתכן כי יסרב להחליף את גבאי.

מוקדם יותר היום פורסם כי המרד נגד יו"ר המפלגה הנבחר אבי גבאי החריף וכי פעילים החלו לאסוף חתימות מצירי המפלגה כדי להביא להדחתו. הפעילים דורשים לקיים בחירות מקדימות פתוחות בלי אף שריון ברשימה, כולל ליו"ר גבאי.

בקבוצת ווטסאפ ייעודית שנפתחה, קראו הפעילים לגבאי להתפטר והזהירו מתוצאת בחירות גרועה אף יותר משצופים הסקרים למפלגה: "המסקנה ברורה – אם אבי גבאי לא יתפטר, היא לא תעבור את אחוז החסימה ותיכחד".

ח"כ איתן כבל רמז היום בשיחה עם "ישראל היום" על זהותו של אחד המתמודדים האפשריים. "אני מסכים עם אהוד ברק שצריך איחוד בגוש כדי להחליף את נתניהו והמהלך של הפירוק לא סייע", אמר כבל, "נפגשתי עם גבאי לפני עשרה ימים ואמרתי לו שפירוק רק יזיק לנו".

ח״כ איציק שמולי הגיב לדברים: ״דווקא לאור הטלטלה האחרונה זו העת לאחדות ולגיבוי בתוך המפלגה וליו״ר המפלגה ומיקוד במטרה המרכזית של החלפת שלטון נתניהו. אין לי שום כוונה לשים את האינטרס האישי לפני זה הלאומי ולפגוע במפלגה ובסיכוי שלה, ולכן אמירות מסוג זה אינן על דעתי כלל וכלל״.

ישראל היום

art

 צבע אדום